Audientes indgår samarbejde med Omni Hearing i Indien

Audientes og Omni Hearing i Indien offentliggør i dag en samarbejdsaftale om salg af Audientes' selvjusterende høreapparat gennem Omni Hearings salgssteder og distributionsnetværk i delstaterne Gujarat og Maharashtra i det vestlige Indien.

Selskabsmeddelelse 7-2021

5. august 2021

Audientes har indgået en samarbejdsaftale med Omni Hearing – en af de førende høreklinikker og distributører af høreapparater i Indien med tre høreklinikker og et forhandlernetværk bestående af ca. 50 uafhængige salgssteder i delstaterne Mumbai, Pune og Surat, som har en samlet befolkning på ca. 25 mio.

Omfattende forhandler- og grossistnetværk i Mumbai og det vestlige Indien

“Vi er meget glade for at kunne byde endnu en kommerciel partner velkommen om bord. Omni Hearing er en veletableret virksomhed i Indien med mere end 30 års erfaring inden for salg og markedsføring af kvalitetshøreapparater, og vi er utroligt glade for at kunne indgå partnerskab med dem. Udover at være forhandler har Omni Hearing et omfattende grossistnetværk, og målt på omsætning er virksomheden en af de 20 største leverandører af høreapparater i Indien. Vi ser meget frem til samarbejdet med dem og deres forhandlernetværk,” siger Steen Thygesen, CEO, Audientes A/S.

Audientes’ høreapparat rammer et vigtigt markedssegment

Meet Shah, Managing Director hos Omni Hearing, udtaler: “Vi byder Audientes velkommen til Omni Hearings netværk. Det har altid været vores mål at tilbyde kvalitetshøreapparater og nye innovative løsninger til vores kunder, og jeg er overbevist om, at Audientes’ høreapparat vil indtage en vigtig plads i vores produktsortiment. Høreapparatets binaurale og selvjusterende egenskab med mulighed for streaming er unikke salgsargumenter, som jeg forventer vil ramme et vigtigt brugersegment i

markedet. Vi er meget stolte over at kunne præsentere det for vores kunder”.

Omni Hearing er blandt de 20 største leverandører af høreapparater i Indien og har et omfattende netværk med mere end 50 salgssteder i Mumbai, Pune og Surat. Det er virksomhedens vision at øge anvendelsen af høreapparater i det vestlige Indien markant i de kommende år. Omni Hearing

forventer at påbegynde salget af Audientes’ selvjusterende høreapparat i 4. kvartal 2021.

Denne selskabsmeddelelse påvirker ikke de udmeldte omsætnings- og EBITDA-forventninger for 2021.

Audientes er forpligtet til at offentliggøre denne information i henhold til markedsmisbrugsforordningen (MAR).

For yderligere information:

CEO Steen Thygesen

E-mail: st@audientes.com

www.audientes.com

Raman PV Rao,

Country Head, India

Tlf.: +91 91770 49678

E-mail: rr@audientes.com

Meet Shah,

Managing Director Omni Hearing

Tlf.: +91 22 23525151

ommeditronics@gmail.com

Audientes er en af de nye aktører på det globale høreapparatmarked. Selskabet har udviklet et nyt selvjusterende høreapparat, som er i gang med at blive lanceret på det indiske marked, inden det også skal lanceres på blandt andet det amerikanske håndkøbsmarked og andre markeder. Audientes har et mål om at hjælpe de mange millioner, som har et invaliderende høretab, men ikke har råd til at købe et af de meget dyre traditionelle høreapparater på markedet.

Audientes’ hovedkontor ligger i København, og selskabet er noteret på Nasdaq First North Growth Market Denmark (AUDNTS).

For yderligere oplysninger om Audientes’ finansielle situation og udvikling – se selskabets hjemmeside (www.audientes.com).