Referat af ordinær generalforsamling i Audientes A/S

Selskabsmeddelelse nr. 4-2021

1. april 2021

Den 13. april 2021 afholdtes elektronisk ordinær generalforsamling i Audientes A/S, CVR.nr. 36047631.

Til stede var:

Aktionærer der tilsammen repræsenterede 39.1 % af selskabskapitalen. Selskabets bestyrelse

Bestyrelsesformanden, Povl André Bang Bendz, bød velkommen og oplyste, at advokat Eric Korre Horten i overensstemmelse med vedtægternes pkt. 5.7 var udpeget til at lede generalforsamlingen som dirigent. Indledningsvis oplyste dirigenten, at mødet bliver optaget for, at om fornødent at kunne dokumentere det passerede efterfølgende, men optagelsen vil ikke blive offentligt tilgængelig.

Til stede var selskabets bestyrelse og direktion, idet dirigenten videre oplyste, at selskabets revisor ville være til rådighed, såfremt der måtte være behov for bemærkninger fra hans side i relation til punkterne 2 og 3.

Dirigenten oplyste, at indkaldelse til generalforsamlingen var annonceret gennem NASDAQ OMX First North Growth Market Danmark den 29. marts 2021 i separat selskabsmeddelelse nr. 02-2021, ved offentliggørelse på selskabets hjemmeside samme dag.

På generalforsamlingen var repræsenteret 11 kapitalejere ved fremmøde eller fuldmagt, der samlet repræsenterede nominelt kr. 365.743 (3.657.431 stk. aktier) svarende til 39.1% af selskabets samlede kapital på kr. 934.901 (9.349.010 aktier) og 39.1% af stemmerettighederne.

Dirigenten konstaterede med generalforsamlingens tilslutning, at generalforsamlingen gennemførtes med nedenstående dagsorden:

1. Valg af dirigent
    2. Godkendelse af årsrapporten
    3. Anvendelse af overskud eller dækning af underskud i henhold til den godkendte årsrapport
    4. Valg til bestyrelsen
    5. Eventuelt
  1. Valg af dirigent

Dirigenten bemærkede, som tidligere anført, at dirigenten i henhold til vedtægternes pkt. 5.7 udpeges af bestyrelsen, hvorfor der ikke var yderligere til behandling under dette punkt.

1. Godkendelse af årsrapporten

Dirigenten gav herefter ordet til bestyrelsens formand, Povl André Bang Bendz, og direktør, Steen Thygesen for så vidt angår dagsordenens pkt. 2.

Povl André Bang Bendz / Steen Thygesen gennemgik derefter selskabets virksomhed i det forløbne år og nøgletal fra selskabets årsrapport.

Aktionærerne fik herefter anledning til at stille spørgsmål til beretningen og årsrapporten. Steen Thygesen gav ordet tilbage til dirigenten.

Dirigenten konstaterede herefter, at beretningen var godkendt.

Dirigenten fremhævede revisionspåtegningen på side 39-40 i årsrapporten, hvoraf fremgik, at det er revisors opfattelse, at årsregnskabet giver et retvisende billede af selskabets aktiver, passiver og finansielle stilling pr. 31.12.2020, samt at  resultatet af selskabets aktiviteter og pengestrømme for regnskabsåret 01.01.2020-31.12.2020 er i overensstemmelse med årsregnskabsloven.

Dirigenten foreslog derefter, at eventuelle afstemninger som udgangspunkt af praktiske årsager blev afholdt mundtligt, medmindre der konkret viste sig behov for en skriftlig afstemning. Generalforsamlingen tilsluttede sig dirigentens forslag.

Dirigenten konstaterede herefter, at generalforsamlingen havde godkendt resultat og status.

1. Anvendelse af overskud eller dækning af underskud i henhold til den godkendte årsrapport

Dirigenten oplyste, at årets negative resultat på kr. -5.138.455 foreslås overført til indeværende år, hvilket

generalforsamlingen tiltrådte.

1. Valg til bestyrelsen

Der var stillet forslag om at supplere bestyrelsen ved nyvalg af Peter Hergett Røpke.

Dirigenten oplyste med henvisning til selskabslovens § 120, stk. 3, at Peter Hergett Røpke er direktør hos RTX A/S og medlem af bestyrelsen for DEIF A/S.

Dirigenten konstaterede herefter, at der ikke var andre forslag til bestyrelsesmedlemmer, og at generalforsamlingen havde vedtaget forslaget.

Dirigenten konstaterede, at valg af revisor ikke var på dagsordenen, hvorfor DELOITTE STATSAUTORISERET REVISIONSPARTNERSELSKAB fortsætter som selskabets revisor.

1. Eventuelt

Dirigenten konstaterede, at der ikke var indkommet forslag fra aktionærerne eller andre, og der herefter ikke var yderligere bemærkninger.

Dirigenten konstaterede, at dagsordenen herefter var udtømt og generalforsamlingen hermed var tilendebragt. Dirigenten takkede for opgave som dirigent på mødet og gav herefter ordet til bestyrelsens formand Povl André Bang Bendz.

Povl André Bang Bendz takkede for god ro og orden på generalforsamlingen.

Finanskalender

Dato Begivenhed
13. april 2021 Generalforsamling 2021
20. maj 2021 1. kvartal 2021 delårsrapport
19. august 2021 2. kvartal 2021 og halvårsrapport
18. november 2021 3. kvartal 2021 delårsrapport

Povl-Andre Bang Bendz, Bestyrelsesformand, Audientes A/S,

e-mail: pab@audientes.com

Steen Thygesen, CEO, Audientes A/S,

e-mail: st@audientes.com www.audientes.com

Certified advisor

Kapital Partner ApS Jernbanegade 4

Tlf. + 45 8988 7846

www.kapitalpartner.dk

Målet for Audientes er at gøre smarte, selvjusterende høreapparater af høj kvalitet tilgængelige og overkommelige for alle, der har brug for et høreapparat. Vi opnår dette ved at designe, udvikle og markedsføre innovative høreapparater og teknologier. Der er i dag ca. 500 mio. mennesker, som har et invaliderende høretab, hvoraf 400 mio. ikke har en god løsning for deres høretab. WHO estimerer, at der i 2050 vil være 700 mio. mennesker med et invaliderende høretab. Der er tale om en global sundhedsudfordring, og Audientes ønsker at være en del af løsningen ved at tilbyde prismæssigt overkommelige og selvjusterende binaurale høreapparater til de millioner af personer, der har høretab.

Audientes A/S er listet på Nasdaq First North Growth Market Denmark under “AUDNTS” og ISIN DK0061406618.

For yderligere oplysninger om Audientes økonomiske situation og udvikling henvises til selskabets hjemmeside ( www.audientes.com).