Fidalis vej af George Mastras

En episk fortælling om mødet med fremmede kulturer, religiøst vanvid, broderskab og krigens ødelæggelser. Ny roman fra forlaget Mrs. Robinson - udkommer den 24. janhuar 2011

Desillusioneret og træt af livet i USA rejser Nick Sunder omkring i det sydlige Asien, senest i selskab med en smuk fransk kvinde, han møder i Indien. Da hun findes brutalt myrdet bliver Nick anholdt af de Pakistanske myndigheder, men han formår at undslippe, og begiver sig til fods over de høje bjergkæder i Kashmir.
Nicks held vender, da han møder en særpræget smugler og hans mystiske rejsefælle, Fidali. Ved Fidalis hjælp redder Nick sig ind i den indiske del af Khasmir, hvor han møder den smukke Aysha i en idyllisk landsby. Her bliver han konfronteret med splittelsen mellem islam og vesten.

”En gribende debutroman… et kringlet, karakterfyldt plot, fyldt med autentiske detaljer og egnsbeskrivelser… læserne vil hylde den unge amerikanske backpacker på hans vej mod spirituel fornyelse, guidet, gennem gode råd og klogskab, af smugleren Fidali. - Publishers Weekly

Forfatteren George Mastras er uddannet jurist fra Yale, og har arbejdet som forsvarsadvokat, som rådgiver i ungdomskriminelle spørgsmål og ført sager ved retten både i New York og Los Angeles.

Efter 10 år sagde han sit job op, solgte alt hvad han ejede - og brugte de næste mange år på trekking og backpacking i blandt andet Himalaya. Siden han vendte hjem til USA har han levet af at skrive. Han har skrevet, og produceret adskillige TV-serier, deriblandt Emmy Award vinderen Breaking Bad. Læs mere om forfatteren på www.georgemastras.com

”Ligesom man tror, at det ikke er muligt at finde en debutroman der kan levere et frisk pust, dukker denne bog op og fanger ens opmærksomhed… ”Fidalis vej” er et overdådigt beskrevet, panorama billede af Pakistans bjerge og af de voldelige konflikter mellem den lokale befolkning og bogens følsomme hovedperson… Denne heksekedel af ingredienser koges sammen til den når et sydende klimaks…” - Baltimore Sun

”Fidalis vej” er en kvik, pulserende roman der giver en fornemmelse af hverdagslivet i Syd Asien. Læseren vil sætte pris på lokalkoloritten, der kan nydes, mens man selv sidder hjemme, som fængslet bogen igennem.” -  Mystery Scene Magazine

Ønskes yderligere infor­mation om bogen eller for­fat­teren med henblik på evt. interview, er man velkommen til at kontakte forlaget.

Jesper Rossing, +45 2033 9162, Salg- & marketingchef, jesper@audioteket

Tlf. 65 48 50 00, info@audioteket.dk