Martin Suter, KOKKEN

Eksotiske retter krydret med global finanskrise, våbensmugling, borgerkrig, kærlighed og erotik er hovedingredienserne i Martin Suters fortælling om den Sri Lankanske kok, Maravans, møde med livet i den vestlige verden.

Den smukke tjener, Andrea, har et godt øje til Maravan, der arbejder som køkkenhjælp i en gourmetrestaurant. Og da hun opdager, at Maravans kogekunst har uventede – men ikke ubehagelige – bivirkninger, får hun en idé; sammen åbner de et cateringfirma, som serverer udsøgte retter for gifte par med problemer i kærlighedslivet. Senere ændrer kundekredsen sig imidlertid, og snart må Andrea og Maravan – til sidstnævntes store beklagelse – tjene til livets opretholdelse ved at servere Maravans opkvikkende retter for skumle, gamle mænd fra erhvervslivet og deres unge, smukke ledsagere.

”Martin Suter har skrevet en af kogekunstens mest erotiske lærebøger. Hans litterære tilgang til det kulinariske er lige så fuld af mysterier som hans kriminalhistorier bare mere eksotisk og erotisk. – Franz Josef Görtz, Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung

Hvis du ønsker yderligere information om bogen eller forfatteren er du mere end velkommen til at kontakte os på nedenstående tlf. nummer eller mail.

Jesper Rossing,
Salg- & marketingchef