SEBASTIAN FITZEK - ØJENSAMLEREN

Report this content

Det er os en stor glæde at præsentere tredje bog på dansk fra et af tysklands mest skræmmende forfatterskaber! Velkommen til Sebastian Fitzeks sindsoprivende spændingsunivers.

Han leger verdens ældste leg: skjul. Han leger den med dine børn. Han giver dig 45 timer til at finde dem. Men du kommer til at søge i al evighed … Sebastian Fitzek er tilbage i storform med dette brag af en psykologisk spændingsroman. Dette er hans tredje bog på dansk efter de anmelderroste successer Sjæleknuseren og Splinten.

Først dræber han barnets mor, hvorefter han bortfører barnet og giver faren 45 timer til at finde det. Når fristen udløber, dør barnet. På alle de lig, der hidtil er blevet fundet, mangler det venstre øje. Hidtil har Øjensamleren ikke efterladt sig brugbare spor, så politiet står magtesløse indtil en mystisk kvinde dukker op: Alina Gregoriev - en blind psykoterapeut som hævder at hun ved hjælp af sine synske evner kan se sine patienters fortid. Og dagen før behandlede hun Øjensamleren …

"En helt igennem skræmmende, fascinerende og utroligt velskrevet thriller som SKAL læses, hvis du holder af gode bøger". Bogrummet.dk

"Sebastian Fitzek leverer et fremragende bud på en rendyrket gyser fra Tyskland. (....) Det kan godt være, at en læser opflasket med gedigen velfærdsdansk socialrealisme får en bog som Sjæleknuseren galt i halsen. Men den, der kan lide gyser-genren og dermed er villig til at forlade den trygge hverdags-sammenhæng for en læsestund, får så rigeligt sine forventninger opfyldt."  - ***** Jyllands-Posten, Lars Ole Sauerberg

Sebastian Fitzek (f. 1971) har studeret jura og arbejdede bl.a. som underholdningschef og chefredaktør ved Berliner Rundfunk, inden han begyndte at skrive romaner. Siden sin debut i 2006 har Fitzek slået sit navn fast som en af tidens bedste thrillerforfattere. Hans bøger er blevet oversat til 20 sprog og udkommer bl.a. i både England og USA. Sebastian Fitzek er forfatter til foreløbigt 7 bøger, hvoraf Sjæleknuseren og Splinten tidligere er udsendt på dansk på forlaget Mrs. Robinson.

Fakta om bogen

Forfatter: Sebastian Fitzek