Bahco lancerer en hurtig og Ergonomisk rørtang

En nyudviklet stilleskrue med trykknap tillader, at Bahco's nye Ergo rørtænger kan justeres meget hurtigt, faktisk op til 10X hurtigere end med en almindelig stilleskrue. I stedet for at dreje stilleskruen, kan du aktivere en trykknap der herefter gør, at stilleskruen hurtigt kan køres op ad gevindet til den rigtige position. Bahco's nye rørtænger bliver fremstillet i to størrelser med en gribeevne på henholdsvis 45 og 65 millimeter. De to rørtænger har smalle, afrundede kæber for optimal tilgængelighed, selv hvor pladsen er trang. Den patenterede progressive tandform gør gribefunktionen stabil.

– Tænderne på vores nye rørtænger er vinklet for maksimal greb om emnet, siger Flemming Kyed fra Bahco i Danmark. Desuden har tænderne forskellige størrelser, mindre tænder længst inde og større tænder længst ude, for et fast greb uanset rørstørrelsen.

Stilleskruens trykfunktionen gør det hurtigere, at justere grebet i forhold til emnet. Der er stadig mulighed for at justere på skruen som man kender det fra vores andre rørtænger eller det kan bruge stilleskruen til finjustering.

Det Ergonomiske greb er designet i overensstemmelse med virksomhedens videnskabelige Ergo program. Grebet er forsynet med et behageligt to-komponent materiale og formen beskytter også brugeren mod at klemme fingrene.

– Vores Ergo værktøjer er baseret på et og samme princip. De er tilpasset brugeren for at reducere risikoen for arbejdsskader og samtidig udføre arbejdet på bedst mulig måde, siger Flemming Kyed. Desuden står Ergo for produktets bæredygtighed og innovation. De nye rørtænger opfylder vores høje standarder.

Bahco Ergo rørtang 1610 og 1620 er lavet af rustbeskyttet højtlegeret stål med induktionshærdede kæber. Ergo rørtangen 1610 320 millimeter lang og vejer 610 gram. Den større model, 1620, er 430 millimeter lang og vejer 1 105 gram.

De to nye rørtænger fra Bahco med den nyudviklede stilleskrue, er tilgængelige på markedet primo 2019.

Link til mere information om Bahco's nye Ergo rørtænger

Link til mere information om Bahco's Ergo værktøjer

Flemming Kyed
Sales Manager Bahco Danmark
T: +45 43630330
E: info.dk@snaeurope.com

A: SNA EUROPE Denmark A/S, Vallensbækvej 40, 2605 Brøndby

Bahco har en bred vifte af håndværktøjer, såsom skiftenøgler, tænger, håndsave, skruetrækkere og file, og er verdens største producent af håndsave og savklinger. Produkterne er kendetegnet ved høj kvalitet, godt design og prisvindende Ergo™nomi. Bahco er repræsenteret i over 40 lande med produktion i 6 lande i Europa.

Tags:

Citater

Tænderne på vores nye rørtænger er vinklet for maksimal greb om emnet. Desuden har tænderne forskellige størrelser, mindre tænder længst inde og større tænder længst ude, for et fast greb uanset rørstørrelsen.
Flemming Kyed fra Bahco i Danmark
Vores Ergo værktøjer er baseret på et og samme princip. De er tilpasset brugeren for at reducere risikoen for arbejdsskader og samtidig udføre arbejdet på bedst mulig måde. Desuden står Ergo for produktets bæredygtighed og innovation. De nye rørtænger opfylder vores høje standarder.
Flemming Kyed fra Bahco i Danmark