Bahco præsenterer nye og opdaterede Ergo-tænger

- Bedre klipevne med mindre brug af kraft ved alle opgaver

Nu fornyer og opdaterer Bahco sit sortiment med Ergo-tænger. Gennem brugertest, som for nylig er blevet udført, er der udviklet nye tænger, og tidligere modeller er blevet forbedret og opdateret. Disse inkluderer ergonomisk forbedrede håndtag og optimal gribebredde med stor klippekapacitet ved minimalt forbrug af kraft. Håndtagene har også fået nye skuldre for den bedste støtte uden at være i vejen.

I alt 13 kombinations- og holdende Ergo-tænger er blevet opdateret, og der er også en helt ny kombinationstang, 2629G ERGO. De nye tang har en afrundet hovedform for maksimal tilgængelighed hvor pladsen er trang. Alle tænger har smalle, men tydeligt markerede skuldre, der giver god støtte uden at forringe tilgængeligheden. Af andre tænger der er blevet opdateret, kan vi nævne vores afisoleringstænger.

–   Disse nye og opdaterede Ergo-tænger er udstyret med vores patenterede returfjeder, der letter arbejdsgangen ved gentagne opgaver, men som kan kobles fra når du f.eks. har tangen i lommen, siger Flemming Kyed, salgschef hos Bahco i Danmark. Fjederen gør arbejdet mindre krævende for musklerne og reducerer risikoen for slid.

Isolerede Ergo-tænger
Udvalget af isolerede tænger, der er godkendt til arbejde under spændinger op til 1.000 V, er udvidet med 6 nye og 2 opdaterede modeller. Disse inkluderer en ny forstærket kombinationsstang såvel som en ny og opdateret spids-, flad- og rundtang samt en afisoleringstang. Farven på håndtagene på de isolerede tænger adskiller sig fra andre Ergo-tænger, og den er også markeret med 1000 V.

–   De isolerede tænger har et godt-beskyttende, gul og rødt håndtag med en stærk kerne af polypropylen og en blød overflade af termoplastisk elastomer for et komfortabelt og sikkert greb, siger Flemming Kyed. Håndtagene er også udstyret med ekstra brede skuldre, der forbedrer sikkerheden, da de forhindrer, at fingrene glider ud på det strømførende hoved.

De ergonomiske håndtag reducerer også muskelspændinger under brug og dermed  reduceres risikoen for skader også.

–   I alt kan vi tilbyde over 250 produkter til arbejde med strømførende udstyr. De er fremstillet i henhold til IEC60900 og er således godkendt til arbejde under spændinger op til 1.000 V AC og 1.500 V DC, fortsætter Flemming Kyed. Produktionen følger selvfølgelig strenge kvalitetskontroller, og alle værktøjer gennemgår 8 forskellige, ekstremt hårde test for at imødekomme de høje krav.

Flemming Kyed
Sales Manager Bahco Danmark
T: +45 43630330
E: info.dk@snaeurope.com

W: www.bahco.com

A: SNA EUROPE Denmark A/S, Vallensbækvej 40, 2605 Brøndby

Om Bahco
Bahco har en bred vifte af håndværktøjer, såsom skiftenøgler, tænger, håndsave, skruetrækkere og file, og er verdens største producent af håndsave og savklinger. Produkterne er kendetegnet ved høj kvalitet, godt design og prisvindende Ergo™. Bahco er repræsenteret i over 40 lande med produktion i 6 europæiske lande.

Citater

I alt kan vi tilbyde over 250 produkter til arbejde med strømførende udstyr. De er fremstillet i henhold til IEC60900 og er således godkendt til arbejde under spændinger op til 1.000 V AC og 1.500 V DC. Produktionen følger selvfølgelig strenge kvalitetskontroller, og alle værktøjer gennemgår 8 forskellige, ekstremt hårde test for at imødekomme de høje krav.
Flemming Kyed, salgschef hos Bahco i Danmark