Bahcos nye digitale momentværktøj giver mange fordele

- Forbedret sporbarhed og hurtig og sikker dokumentation er nogle af fordelene.

Bahco lancerer nu tre serier af digitale momentværktøjer, alle med Bluetooth-forbindelse i realtid med to-vejs dataoverførsel. Det drejer sig om Bahco TASMB, en momentskruetrækker med moment og vinkel, og TAWMB og TAWMB Micro, to digitale momentnøgler, også med moment og vinkel. Bahco Connect-appen sammen med virksomhedens nye digitale momentværktøjer øger effektiviteten og sporbarheden samt kontrollen af moment og vinkel.

Bahco Bluetooth digital moment- og vinkelskruetrækker, TASMB, fås i to størrelser med et momentområde fra 0,04 Nm op til 9 Nm. Det digitale Bluetooth-momentværktøj med moment, vinkel og hukommelse, Bahco TAWMB, fås i tre størrelser med et momentområde fra 17 Nm op til 800 Nm, og TAWMB Micro fås i to størrelser med et momentområde mellem 1,5 og 135 Nm. De aktuelle værdier, drejningsmoment og vinkel kan nemt indstilles via Bahco Connect-appen, inden arbejdet påbegyndes.

– "Nøjagtige drejningsmomenter er i stigende grad påkrævet i en række applikationer og især i industrien," siger Flemming Kyed, salgschef for Bahco i Danmark. Med vores nye digitale Bluetooth-momentværktøjer med moment og vinkel opfylder vi markedets høje krav til både nøjagtighed og sporbarhed. Noget, der ikke mindst er meget vigtigt i virksomhedernes udviklingsafdelinger, når der skal udvikles nye avancerede produkter.

De nye amerikansk producerede Bluetooth-udstyrede momentværktøjer vil være en interessant og vigtig tilføjelse til virksomhedens allerede omfattende sortiment af konventionelle digitale og mekaniske momentværktøjer.

– "Vi ser mange målgrupper, hvor vores nye momentværktøjer med Bluetooth vil være en vigtig del af alt fra elektronikindustrien og elektriske installationer til bilindustrien," siger Flemming Kyed, salgschef for Bahco i Danmark. Den hurtige og sikre dokumentation af det udførte arbejde er en af værktøjets mange styrker. De giver komplet kontrol og sporbarhed af kritiske arbejdstrin.

Med Bahcos nye momentskruetrækker TASMB med et stærkt og holdbart komposithåndtag tilbyder virksomheden avancerede momentvinkelskruetrækkere fra 0,04 Nm til 9 Nm. Den signalerer med lys, lyd og vibrationer, når momentet er korrekt anvendt for maksimal sikkerhed.

Med mulighed for 50 forudindstillede værdier og mulighed for at gemme 1500 værdier dækker TASMB-serien de fleste opgaver, hvor der kræves den højeste præcision. Bahco TASMB er 189 millimeter lang og kan udstyres med et L-håndtag for maksimal kontrol ved højere drejningsmomenter. Med L-håndtag er TASMB i stedet 226 millimeter. Vægten er kun 325 gram.

Med de to nye digitale momentnøgler helt i metal, Bahco TAWMB og TAWMB Micro, tilbyder Bahco et bredt momentområde fra 1,5 Nm helt op til 800 Nm.

Begge serier fås med et fast skraldehoved eller til rektangulære indstiksværktøjer. Ligesom TASMB signalerer disse to serier med lys, signal og vibration, når momentet er nået. Bahco TAWMB fås i tre størrelser, fra 610 til 1180 millimeter og med en vægt fra 1,9 til 4,0 kilo. TAWMB Micro er 259 millimeter og 338 millimeter og vejer henholdsvis 390 gram og 730 gram.

For mere information om:
Bahco TASMB, klik her
Bahco TAWMB, klik her
Bahco TAWMB Micro, klik her
Læs mere om Bahco Bluetooth momentnøgler og momentskruetrækkere på vores hjemmeside

Hurtige fakta
Bahco TASMB, digital Bluetooth-momentskruetrækker
1500 gemte værdier og 50 forudindstillinger
Drejningsmomentområde: 0,04 - 0,70 Nm og 0,45 - 9 Nm
Momentenheder: Nm, kg.cm, dNm, ft, lb, lb.in (cNm og in.oz afhængigt af område)
Driftstilstande: drejningsmoment, vinkel, drejningsmoment og vinkel, drejningsmoment og derefter vinkel og arbejdstilstand
Indsætningsværktøj: 1/4" indvendig sekskantet fatning med magnetisk holder

Bahco TAWMB, digital Bluetooth-momentnøgle
1500 lagrede værdier og 50 forudindstillinger
Momentområde: 17 - 340 Nm, 32,5 - 650 Nm og 40 - 800 Nm
Momentenheder: Nm, in.lb, in.oz, ft.lb, kg.cm og cNm
Driftstilstande: drejningsmoment, vinkel, drejningsmoment og vinkel, drejningsmoment og derefter vinkel, forudindstillede tilstande og jobtilstand
Indsætningsværktøjer: 14x18 mm og 24x32 mm

Bahco TAWMB Micro, digital Bluetooth-momentnøgle
1500 lagrede værdier og 50 forudindstillinger
Momentområde: 1,5 - 30 Nm og 6,8 - 135 Nm
Momentenheder: Nm, in.lb, in.oz, ft.lb, kg.cm og cNm
Funktionstilstande: drejningsmoment, vinkel, drejningsmoment og vinkel, drejningsmoment og derefter vinkel, forudindstillede tilstande og jobtilstand
Indsætningsværktøj: 9x12 mm

Bahco Connect, en gratis app til Windows 10, Android og iOS på 18 sprog.

Flemming Kyed
Salgschef Bahco Danmark
Tlf.: +45 43630330
E-mail: info.dk@snaeurope.com
Web: www.bahco.com/dk_da/

Adresse: SNA EUROPE Denmark A/S, Vallensbækvej 40, 2605 Brøndby

Om Bahco
Bahco har en bred vifte af håndværktøjer, såsom skiftenøgler, tænger, håndsave, skruetrækkere og file, og er verdens største producent af håndsave og savklinger. Produkterne er kendetegnet ved høj kvalitet, godt design og prisvindende Ergo™. Bahco er repræsenteret i over 40 lande med produktion i 6 europæiske lande.

Tags:

Citater

Nøjagtige drejningsmomenter er i stigende grad påkrævet i en række applikationer og især i industrien. Med vores nye digitale Bluetooth-momentværktøjer med moment og vinkel opfylder vi markedets høje krav til både nøjagtighed og sporbarhed. Noget, der ikke mindst er meget vigtigt i virksomhedernes udviklingsafdelinger, når der skal udvikles nye avancerede produkter.
Flemming Kyed, salgschef for Bahco i Danmark
Vi ser mange målgrupper, hvor vores nye momentværktøjer med Bluetooth vil være en vigtig del af alt fra elektronikindustrien og elektriske installationer til bilindustrien. Den hurtige og sikre dokumentation af det udførte arbejde er en af værktøjets mange styrker. De giver komplet kontrol og sporbarhed af kritiske arbejdstrin.
Flemming Kyed, salgschef for Bahco i Danmark