Kendt lægemiddel viser sig at forhindre spredning af cancer

Forskere ved Universitetshospitalet i Sheffield meddeler, at man med et allerede registreret lægemiddel kan mindske risikoen for cancer i knoglerne. I en stor undersøgelse på mere end 1000 kvinder har det vist sig, at man hos patienter med brystcancer kan mindske risikoen for at canceren spreder sig til knoglerne. Lægemidlet Bonefos har længe været på markedet i Danmark og er godkendt til behandling af patienter, hvor man vil forhindre knoglenedbrydning på grund af f.eks. cancer. Bonefos har samlet været anvendt i mere end 300.000 behandlingsår til patienter over hele verden. I henhold til forskerne i Sheffield har lægemidlet nu vist sig at være effektivt i at forhindre knoglemetastaser. Se pressemeddelelse fra University of Sheffielt: http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=167000 Schering Nordiska AB, 31. marts 2006 For yderligere information kontakt venligst Informationschef Lisa Emilsson, tlf. +46 8-728 42 49 Eller se på: www.schering.dk