Yasminelle - Ny lavdosis p-pille giver øget velvære

Yasminelle - Scherings nye p-pille – er en nyskabelse inden for prævention. Ingen anden p-pille med så lavt et østrogenindhold tilbyder kvinder så stor velvære. Yasminelle -til kvinder, som vil have det hele. Både sikker prævention og øget velvære.

Øget velvære
P-piller i dag har alle en høj præventiv virkning. Yasminelle er dog den eneste p-pille, der med et så lavt et østrogenindhold som 20μg etinyløstradiol samtidig kan tilbyde kvinder så meget velvære. Yasminelle modvirker nemlig østrogenrelateret væskeophobning i kroppen og mindsker dermed vægtøgning, opsvulmethed og brystømhed i dagene op til menstruationen. Hertil kommer p-pillens anti-androgene egenskaber, som er med til at sikre en ren og smuk hud.

Drospirenons unikke egenskaber
Hormonet, der giver de mange velværemæssige fordele, er udviklet af Schering og hedder drospirenon. Dets unikke egenskaber gør, at det opfører sig mere som det naturlige hormon, progesteron. Drospirenon indgår i øvrigt også i verdens mest populære p-pille, Yasmin. Mere end 5 millioner kvinder har indtil videre anvendt Yasmin, som fås i over 100 lande.

Scherings forskning i p-piller
Allerede i 1961 lancerede Schering AG Europas første p-pille. I dag – 45 års intensiv forskning senere - lancerer Schering endnu en nyskabelse inden for hormonel prævention, lavdosis Yasminelle. P-pillen til kvinder, der vil have både sikker prævention og øget velvære.

Ordination, udsalgssted, pakker og priser
Yasminelle ordineres af praktiserende læge eller gynækolog og fås på apoteket allerede i dag. P-piller til 3 måneder koster 234,60 kr.

Schering AS, 10 oktober 2006
Mere information: Lisa Emilsson, Manager Corporate Communication Scandinavia, T: +46 8 728 42 49; M: + 46 70 635 72 20; lisa.emilsson@schering.de eller gå ind på: www.schering.dk

Bilder hittar du på schering.dk: http://www.schering.dk/scripts/dk/50_Medier/index.php