Yasminelle - Ny lavdosis p-pille giver øget velvære

Yasminelle® - Bayer Schering Pharmas nye p-pille - er en nyskabelse inden for prævention. Ingen anden p-pille med så lavt et østrogenindhold tilbyder kvinder så stor velvære. Yasminelle - til kvinder, som vil have det hele. Både sikker prævention og øget velvære.

Øget velvære
P-piller i dag har alle en høj præventiv virkning. Yasminelle er dog den eneste p-pille, der med et så lavt et østrogenindhold som 20μg etinyløstradiol samtidig kan tilbyde kvinder så meget velvære. Yasminelle modvirker nemlig østrogenrelateret væskeophobning i kroppen og mindsker dermed vægtøgning, opsvulmethed og brystømhed i dagene op til menstruationen. Hertil kommer p-pillens anti-androgene egenskaber, som er med til at sikre en ren og smuk hud.

Drospirenons unikke egenskaber
Hormonet, der giver de mange velværemæssige fordele, er udviklet af Bayer Schering Pharma (tidligere Schering) og hedder drospirenon. Dets unikke egenskaber gør, at det opfører sig mere som det naturlige hormon, progesteron. Drospirenon indgår i øvrigt også i verdens mest populære p-pille, Yasmin®. Mere end 5 millioner kvinder har indtil videre anvendt Yasmin, som fås i over 100 lande.

Bayer Schering Pharmas forskning i p-piller
Allerede i 1961 lancerede Bayer Schering Pharma Europas første p-pille. I dag – 45 års intensiv forskning senere - lancerer Bayer Schering Pharma endnu en nyskabelse inden for hormonel prævention, lavdosis Yasminelle. P-pillen til kvinder, der vil have både sikker prævention og øget velvære.

Ordination, udsalgssted, pakker og priser
Yasminelle ordineres af praktiserende læge eller gynækolog og fås på apoteket allerede i dag. P-piller til 3 måneder koster 234,60 kr.

København, den 26 april 2007.

For yderligere information kontakt venligst:
Lisa Emilsson, Communication Manager
Bayer Schering Pharma
Tfn: +46 +46 8 580 223 49
e-post: lisa.emilsson@bayerhealthcare.com

Baggrundsoplysninger:

Bayer Schering Pharma har hovedkontor i Berlin. Det skandinaviske hovedkontor for divisionen bliver placeret i Stockholm. I 2006 oversteg den samlede omsætning 10 mia. euro globalt, og der blev i alt investeret 1,4 mia. euro i forskning og udvikling. Bayer Schering Pharma er blandt verdens ti førende farmaceutiske virksomheder inden for specielle behandlingsområder. Selskabet er i dag markedsleder inden for hormonal prævention og er blandt de førende inden for multipel sklerose, hæmatologi og kardiologi samt onkologi og billeddiagnostik.

Bayer HealthCare er en delkoncern i Bayer AG og er en af verdens førende innovative virksomheder inden for sundhed og medicinalvarer, med hovedkvarter i Leverkusen i Tyskland. Bayer HealthCare har globale aktiviteter inden for divisionerne Animal Health, Consumer Care, Diabetes Care og Pharmaceuticals. Den farmaceutiske division arbejder under navnet Bayer Schering Pharma AG. Bayer HealthCares mål er at udvikle og fremstille produkter, der forbedrer mennesker og dyrs sundhed i hele verden.

Bayer Schering Pharma er en førende verdensomspændende farmaceutisk virksomhed inden for specielle behandlingsområder. Forsknings- og forretningsaktiviteterne fokuserer på områderne: Diagnostic Imaging, Hematology/Cardiology, Oncology, Primary Care, Specialized Therapeutics og Women's Healthcare. Gennem innovative produkter stiler Bayer Schering Pharma efter en førende position på markedet for specialbehandling. Det er Bayer Schering Pharmas mål at forbedre livskvaliteten samt at gøre en forskel for den medicinske udvikling gennem nytænkning.

I de skandinaviske lande er Bayer Schering Pharma en del af Bayer Norden, som er en regional enhed i den internationale koncern Bayer AG. Bayer Norden omfatter Danmark, Sverige, Norge og Island samt Estland, Letland og Litauen. Vi beskæftiger 475 medarbejdere og har en nettoomsætning på 731 mio. euro og et operativt resultat på 15,8 mio. euro (2006).

Forward-Looking Statements
This news release contains forward-looking statements based on current assumptions and forecasts made by Bayer Group management. Various known and unknown risks, uncertainties and other factors could lead to material differences between the actual future results, financial situation, development or performance of the company and the estimates given here. These factors include those discussed in our public reports filed with the Frankfurt Stock Exchange and with the U.S. Securities and Exchange Commission (including our Form 20-F). The company assumes no liability whatsoever to update these forward-looking statements or to conform them to future events or developments.