Goviral skifter navn til Be On og sætter ny dagsorden for online video

Report this content

Branded content er ikke længere bare en niche, men et strategisk valg for annoncørerne, der i dag kræver en helhedsoplevelse for online video. Som et svar på dette skifter den danske online-succes Goviral navn og bliver til Be On.

Danske Goviral blev i 2011 opkøbt af AOL, og den amerikanske mediegigant samler nu alle videoaktiviteter under ét brand, der kan rumme alle netværkets kompetencer og markedets efterspørgsel. Be On er resultatet af vækst i markedet for online video, som Goviral i mange år har været med til at definere. Et marked hvor annoncørerne stiller meget større krav til teknologi, internationalt netværk og indsigt.

Direktør for Be On i Norden, Jakob Stigler forklarer:

- At få succes med online video er i dag en langt mere sammensat proces, der kræver indsigt i flere led. Derfor er det vigtigt for annoncører at have én stærk partner, der kan sammentænke alle dele af videoens økosystem: Produktion, distribution og analyse. Med Be On får vi et navn, der kan rumme alle vores kompetencer og samtidig har AOL’s styrke bag.

Med en stærk nordisk forankring og kontorer over hele verden giver Be On annoncører muligheden for at distribuere video-indhold i høj kvalitet til målgrupper i tilpassede, skalerede størrelser til over 40.000 medier, heriblandt The Huffington Post.

Video går fra volumen til strategi

Og adgangen til 900 mio. unikke brugere giver dansk opstartede Be On en førende markedsposition, når det kommer til at sætte aktivt gang i en online video. Men som Jakob Stigler forklarer, handler online video ikke længere kun om at skaffe mange antal visninger, men om at bygge et publikum, som man kan engagere over tid:

- Online video er blevet et langt mere strategisk valg for annoncører, hvor vi i dag kan tilbyde mere, end blot løftet om ’at gå viral’ med en masse visninger. Med Be On får vi i endnu højere grad mulighed for at opbygge hele universer rundt om fortællingen i videoen, fordi vi i AOL har adgang til de nyeste teknologier og de rigtige målgrupper.

Som et eksempel på en online video, der formår at skabe en helstøbt fortælling om et brand, nævner Jakob Stigler en online video for Volvo, der undervejs integrerer billeder fra brugerne, mens den afspilles:

- I eksemplet ’Volvo Paparazzi’ har vi været inde over i skabelsesfasen sammen med det kreative bureau Forsman for at sikre, at den kreative eksekvering går ud over selve filmen og kan bruges i en strategisk sammenhæng. Ved at skabe en interaktiv platform, hvor billeder og brugernes kommentarer opleves i real-time, er vi på den måde med til at sætte en helt ny standard for online video.

Det nye navn Be On, der er en sammentrækning af ’being engaged online’ vil træde i kraft fra i dag.

For yderligere kommentarer, kontakt venligst:
Jakob Stigler, nordisk direktør: +45 24 49 57 12, jakob.stigler@goviral.com

For billeder og yderligere informationer, kontakt venligst:

Nikolai Johnsen, +45 23 32 11 63, nikolai.johnsen@mslgroup.com

Om Be On / Goviral
- Goviral blev grundlagt i 2005 af entreprenørerne Jimmy Maymann, Claus Moseholm og Balder Olrik
- Virksomheden blev købt af AOL i januar 2011 for 96.7 mio. USD
- AOL har nu integreret Goviral i sin nye virksomhed for branded content: Be On
- Ved brug af egne teknologier sætter Be On annoncører i stand til nå ud på 40.000 indflydelsesrige blogs, passionerede websites, sociale netværk og alverdens skærme
- Hver dag klikker ca. 2 mio. brugere på én af Be Ons videoer på tværs af 22 vertikaler i 90 lande
- Be On er til stede på 16 forskellige markeder med kontorer i London, New York, København, Frankrig, Tyskland, Italien, Holland, Sverige og Norge.

Hvad laver Be On?
-   Produktion af video
-   Syndikation – dvs. distribution af video til 900 mio. brugere i over 90 lande på platforme inden for nyheder, sundhed, rejser, indretning, famili, mode, teknologi, sport, biler og gaming
-   Analyse – Be Ons teknologi gør annoncører i stand til at følge direkte med i parametre som købsinteresse og brand awareness

Om AOL Networks
AOL Networks sætter verdens største annoncører i stand til at nå forbrugere på computer, mobiler, tablets og tv med netværksforbindelse gennem video-oplevelser i højeste kvalitet, målrettet planlægning og resultatorienterede kampagner. AOL Networks er valget for førende annoncører, der er i markedet for at maksimere værdien af deres online brands. Netværket inkluderer brands som Advertising.com, The AOL On Network, Be On, ADTECH og Pictela.

Om AOL Inc.
AOL Inc. er en virksomhed, der er dedikeret to konsekvent at innovere, udvikle og investere i brands og oplevelser, der informerer, underholder and samler verden. AOL er hjemsted for en række førsteklasses brand og skaber originale produktioner, der involverer publikum på både lokal og global målestok. Vi hjælper annoncører med nå disse målgrupper gennem effektiv and involverende annonceringsløsninger.

Tags: