• be2 dating/

Du kan ikke sige nej, vel? Det er Valentinsdag: Næsten sikkert ja fra to tredjedele af alle singler, når de inviteres ud på Valentinsdag.

Report this content

Alt tyder på, at Valentinsdag år 2011 vil blive en af de allertravleste af slagsen ifølge en ny survey af internet dating firmaet be2, der dokumenterer medlemmernes større tendens til at logge på, sende beskeder og tage på dates i tiden op til den store dag.

Valentinsdag er i stigende grad blevet en online event, og hver eneste februar ser online dating bureauerne hektisk aktivitet med flere nye medlemmer og flere udvekslede beskeder. Som forberedelse til dette års bølgetop har be2 foretaget en survey, hvor medlemmerne bliver spurgt om deres Valentinsdagsplaner anno 2011 (Valentinsdag survey):

•  71% af svarpersonerne bekræftede, at de med stor sandsynlighed ville sende en Valentinsdagshilsen til et af deres partnerforslag
  • Knap 80% af de adspurgte indrømmede, de loggede mere på og besvarede flere beskeder i denne periode
  • 67%eftergav, at de nemmere sagde ja end ellers, hvis de blev inviteret ud på en Valentinsdags-date

Valentinsdag er blevet en online event

Da pave Gelasius erklærede 14. februar år 498 til at være Valentinsdag, kunne han nok dårligt have forestillet sig en verden, hvor singler kunne kommunikere og mødes så nemt og effektivt som i dag. Det traditionelle Valentinsdagskort ligner dog mere og mere noget fra middelalderen i takt med, at online-hilsener stort set har taget over.

De seneste tal fra Google viser da også, at antallet af søgninger på termen "Valentinsdagskort" er faldet til blot det halve siden 2004, hvorimod antallet af søgninger på termen "Valentinsdag" har holdt sig på samme niveau*. Internetfirmaer har været hurtige til at udfylde tomrummet efter papirkortet ved at tilbyde nemme, hurtige messaging-formater samt - ikke mindst - atraktive personer at sende beskederne til!

Kvinder foretrækker at blive inviteret ud

Generelt viste kvinderne sig at holde mere tilbage med at sende Valentingsdagshilsener ud end mændene. Spurgt direkte: "Regner du med at sende en Valentingsdagshilsen til nogle af dine partnerforslag i år?", sagde 66% said ja eller måske. Til sammenligning sagde 77% af mændene det samme.

Dog havde kvinder en næsten lige så stor sandsynlighed for at svare på en hilsen, og chancen for at få succes som mand er da også rimeligt høj, idet 61% af kvinderne sagde "ja" eller "jeg ville være mere fristet til at sige ja", når de blev spurgt, om de sagde nemmere ja til en date på Valentinsdag.

Årlige højdepunkter

Det er ikke overraskende, at de første to uger af februar altid er blandt de travleste for internet dating bureauerne. I begyndelsen af året er der i forvejen en tendens til, at antallet af personer på online jagt efter kærlighed stiger. Den trend øges blot af det ekstra pres, som kommer oveni for at finde en date til Valentinsdag. be2 ser i disse februar-uger et tilmeldingsboom, som kun ellers observeres i de sene sommermåneder august og september, hvor online kærlighed også altid har gode kår.

Med så mange nye medlemmer og så positiv en indstilling til at mødes netop nu ser Valentinsdag 2011 ud til at blive omend yderst succesfuld for alle online, håbefulde kærlighedskandidater.

Denne survey blev udført i januar 2011 og bygger på svar fra 502 personer om deres Valentinsdags-holdninger og -hensigter.

*Taget fra Google analytics

Du kan se den omtalte be2 survey her:

Engelsk: http://equestionnaire.de/?q=8129

Spansk: http://equestionnaire.de/?q=8158

Tysk: http://equestionnaire.de/?q=8172

Polsk: http://equestionnaire.de/?q=8156

----slut----

be2 er en af de førende matchmaking-tjenester i verden, skabt  til at forene soulmates i harmoniske langtids-forhold. Mere end 20 millioner medlemmer i 37 lande fordelt på seks kontinenter stoler på be2’s avancerede matchnings-teknologi, udviklet af et ekspert-team bestående af psykologer, sociologer og statistikere. En succesrate på over 40% beviser, de ikke tager fejl!

Se mere om, hvordan be2 kan hjælpe dig til at finde kærlighed, på http://www.be2.dk/

be2 dating
Göthestrasse 4