Nul slankekur i sommer! Mænd ligeglade med kvinders figur.

Report this content

En ny rundspørge foretaget af be2 dating afslører medlemmernes holdning til kropsform og fysisk tiltrækning. Der blev spurgt om, hvordan medlemmerne forberedte sig rent fysisk til sommeren, om de f.eks. trænede, og om en flot krop overhovedet var en vigtig faktor for dem hos en partner.

MÆND GÅR OP I DERES EGEN KROP, MEN ER LIGEGLADE MED PARTNERENS

71% af kvinderne sagde, de ikke forberedte sig specielt til sommerens komme (i form af slankekure, træning etc.). Derimod svarede knap 60% af mændene, at de op til sommermånederne "forsøgte at spise sundt samt træne i en vis grad". Derimod ser mændene stort på, at deres partner ikke træner og endda tager på i vægt! 36% af de adspurgte mænd ville ikke have noget imod, at deres partner tog kraftigt på i vægt: “Jeg kan lide hende, som hun er, uanset taljemålet" blev der svaret. Til sammenligning var kun 30% af de adspurgte kvinder enige i denne holdning.

UDSEENDET IKKE DET VIGTIGSTE, ISÆR IKKE FOR SENIOR KVINDER

De fleste, både mænd og kvinder, mente ikke, at udseendet var det vigtigste ved en drømmepartner. 57% af mændene og 63% af kvinderne udrykte denne holdning. Måske ikke overraskende går vi mindre op i partnerens krop med alderen - undtagen mænd over 55! For når først mændene rundede denne alder, lod de til at vende tilbage til holdningen hos deres yngre kolleger: 44% af de 55-årige mænd ledte således efter en kvinde med en "perfekt krop" eller "flotte kurver". Kvinderne viste sig omvendt at lægge mindre og mindre vægt på udseendet hos en partner, efterhånden som de selv blev ældre. Det ser således ud til, fornuften i sidste ende sejrer hos kvinderne, hvorimod ønskedrømmen og begæret styrkes hos mændene i takt med årene. 73% af kvinderne over 55 udtrykte, at kropsfigur og udseende ikke betød særligt meget for dem.

UNGE TOLERERER OVERVÆGT HOS PARTNEREN

Lidt overraskende var det de yngre medlemmer, som var klart mere tolerante over for at have en overvægtig partner. Over 40% af dem under 35 havde det fint med, at deres partner tog kraftigt på i vægt. Derimod var dette kun tilfældet hos 30% af dem over 35. Størstedelen af både mændene og kvinderne svarede dog, at de ville forsøge at hjælpe i en sådan situation ved at overtale deres partner til at tabe sig.

Om rundspørgen: Rundspørgen baserer sig på svar fra over 6.400 europæiske be2 medlemmer fra perioden juli 2009 til juni 2011.

be2 er en af de førende matchmaking-tjenester i verden, skabt til at forene soulmates i harmoniske langtids-forhold. Mere end 20 millioner medlemmer i 37 lande fordelt på seks kontinenter stoler på be2’s avancerede matchnings-teknologi, udviklet af et ekspert-team bestående af psykologer, sociologer og statistikere. En succesrate på ca. 40% beviser, de ikke tager fejl!

Se mere om, hvordan be2 kan hjælpe dig til at finde kærlighed, på

be2 dating