Punktlighed, delt regning og dårlige film: be2 ser på "first date" etikette

Report this content

be2 har spurgt deres kunder, hvordan de opfører sig på en første date, og hvad de selv forventer af deres nye partner.

Når du først har fundet den eneste ene online, er det tid til rigtig, fysisk dating. Men det kan være svært at vide, hvordan man skal opføre sig over for en ny partner. Her er kundernes holdninger til nogle typiske scenarier:

• Lad manden betale, for det kan han bedst lide: Tre gange så mange mænd som kvinder synes, mænd bør betale regningen på en dinner date. 30% af mændene var af denne holdning over for blot 10% af kvinderne. Kvinder syntes overvejende, det var bedst at deles om regningen. 56% af kvinderne sagde, de altid insisterede på at deles.
  • Kom for sent og vær sikker på, din date er glad for at se dig: Over 80% af alle svarafgivere havde ikke noget imod, at deres date kom for sent på en first date. Faktisk sagde 69%,at hvis en date kom for sent, ville de først og fremmest føle lettelse over, at han eller hun overhovedet var dukket op!
  • First date tøjstil: 15% af svarafgiverne ville ikke tøve med at fortælle deres nye date, at han eller hun havde en dårlig tøjstil. 17% af de mandlige respondenter sagde, de ville kommentere det, hvis de mente deres date var mindre godt klædt …. spørgsmålet er så bare, om dette er et modigt eller dumt træk?
  • Ok skat, hvis du gerne vil det, så ... : Næsten 75% af kvinderne gav udtryk for, de ville tage ind at se en film for deres partners skyld, selvom de egentlig ikke selv kunne lide den. På spørgsmålet om, hvad de normalt gjorde, hvis deres nye date foreslog en film, de ikke selv havde lyst til at se, svarede 71% kvinder og 57% mænd, at de ville gå med uden at brokke sig.

Overordnet set viste kvinderne sig at have et mere fleksibelt syn på første date-adfærd, mens mænd udtrykte et fastlåst syn på både deres egen opførsel samt den opførsel, de forventede af deres partner.

Din alder afslører dig

Der fremkom også nogle tydelige holdningsforskelle til dating mellem de enkelte aldersklasser. For eksempel var folk over 55 dobbelt så tilbøjelige (end gennemsnittet) til at klage, hvis deres date var sent på den. Dem under 25 var omvendt klart mindre villige til at se en film, de ikke selv brød sig om - kun lidt over 1/3 var tilbøjelige til dette i modsætning til 2/3 i alle andre aldersgrupper. Ligeledes er det værd at bemærke, at folk under 25 havde næsten dobbelt så høj tendens til at forvente, at manden ville betale regningen efter en middag.

Om meningsmålingen

Meningsmålingen blev foretaget i oktober og november 2010 med over 500 svar fra be2 kunder, fordelt på 274 mænd og 234 kvinder.

be2 er en af de førende matchmaking-tjenester i verden, skabt til at forene soulmates i harmoniske langtids-forhold. Mere end 20 millioner medlemmer i 37 lande fordelt på seks kontinenter stoler på be2’s avancerede matchnings-teknologi - udviklet af et ekspert-team bestående af psykologer, sociologer og statistikere. En succesrate på over 40% beviser, de ikke tager fejl!

Se mere om, hvordan be2 kan hjælpe dig til at finde kærlighed, på http://www.be2.dk/

Læs mere om be2 på http://corporate.be2.com

be2 dating