Pigernes tur til at designe cykel hos BIKEID

Report this content

Den svenske cykelproducent BIKEID er med sine stilrene cykler, som kunden selv kan sætte farver på, et friskt alternativ til den traditionelle cykelhandler. Introduktion af damemodel.

Ligesom andre cykler fra BIKEID hviler fokus på design og cykelglæde. Den nye cykel er en klassisk damecykel i moderne klæder. Svulstige ballondæk og træge pedaler er udskiftet med slanke, hurtige hjul og to indbyggede gear. Gearskift foregår ved at træde let tilbage med foden. Cyklen har fodbremse og håndbremse foran.

-       Da vi researchede, fandt vi hurtigt ud af, at cykelbranchen ikke har lyttet særligt godt til de kvindelige kunders behov. Hvis du ikke vil have en racercykel, er det nærmest umuligt at finde en cykel, der er fleksibel og rar at cykle på, forklarer Mattias Erlandsson, produktansvarlig hos BIKEID.

En sjov og praktisk nyhed er det iPhone-etui, der medfølger til alle cykler. Etuiet er fremstillet i ægte læder og leveres i farverne sort, hvid, rød, grøn, turkis og rosa. Etuiet knappes nemt og enkelt på cykelkurven. Mattias Erlandsson fortsætter:

-       For alle, der har savnet et naturligt aflægningssted til mobilen eller musikafspilleren, når de cykler, har vi forhåbentligt gjort livet lidt nemmere.

Når du designer din cykel, kan du selv vælge farve på stel, dæk, sadel, kæde og styr. Kombinationerne er nærmest endeløse, og chancen for at du er helt unik med dine valg, er stor – noget, som cykeltyven nok skal tage med i sine betragtninger…

Cyklerne kan købes på bikeid.se samt i BIKEID Store på Brahegatan 6 midt i Stockholm.

Prisen på cyklen er DKK 4.300, inkl. moms og fragt til Danmark.

Få yderligere oplysninger på www.bikeid.se eller ved at kontakte:

Anders Dahlberg, marketingansvarlig hos BIKEID,

Tlf.: +46 (8) 400 26 260, e-mail: anders.dahlberg@bikeid.se

BIKEID drives af A Frame AB og har siden begyndelsen af 2009 fokuseret på at tilbyde sine kunder designede kvalitetscykler, som kunden selv kan sætte sit personlige præg på. Virksomheden drives i dag af fire personer, der har virkeliggjort deres fælles vision. Ledelsen har til huse i Stockholm, hvor tre af iværksætterne arbejder, mens en fjerde er udstationeret i Shanghai.

Tags: