Black & Decker koncernen præsenterer årsregnskab 2001

BLACK & DECKER KONCERNEN PRÆSENTERER ÅRSREGNSKAB 2001 Svage økonomiske forudsætninger påvirkede koncernens virksomhed i løbet af 2001 og salget steg med 5% til USD 4,3 milliarder. Resultatet var i overensstemmelse med tidligere prognose. Kapitalbinding i lageret blev i løbet af året reduceret med USD 132 millioner. Koncernen annoncerede desuden et stort omstruktureringsprogram, for at skabe en mere fordelagtig kostbase under tilvirkningen. Tre fabrikker lukkede i USA, og produktionen flyttede fra USA og England til enheder i Mexico, Kina samt en ny fabrik i Tjekkiet. Programmet er budgetteret til ialt at koste USD 190 millioner og give årlige besparelser på USD 100 millioner. For virksomheden i NORDEN oplevede man i 2001 en positiv markedssituation og øgede omsætningen med + 4% til cirka DKK 940 millioner. I DANMARK omsatte man i 2001 for DKK 178 millioner, eller + 5% jævnført med det forgående år. For yderlig information kontakt venligst: Direktør Martin Rasmussen direkte tlf.: 48 13 59 03. Black & Decker er en ledende global producent af elektrisk håndværktøj til både hobby- og industri brugere. Virksomheden omfatter også haveprodukter, Piranha tilbehør, samt det professionelle værktøjsprogram DeWALT. Det nordiske hovedkontor med central markedsføring, administration og centrallager er placeret i Gøteborg. Det danske kontor er beliggende i Allerød. Årsregnskabet for år 2001 publiceres på Black & Deckers hjemmeside: www.blackdecker.dk. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00850/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00850/bit0001.pdf