Aldrig mere ”Hammerslag”

Report this content

Selvsalg af boliger tager nu et nyt stort skridt fremad. Med Bolighandel.dk’s nye Boligprisberegner, kan man beregne pris på alle 1,2 mio. ejerboliger plus fritidshuse i DK.

Bankerne vildleder boligejerne
Bankernes boligportaler er i den senere tid lanceret med budskabet om, at de er der for at hjælpe boligejerne med at skabe et overblik, samt at de sætter en realistisk pris på boligen, man kan regne med.

Kigger man nærmere efter kunne det se ud som om, de er sat i verden for at agere fødekæde til bankerne og skabe kunder til ejendomsmæglerne. Prisen på bankernes portaler regnes ud fra statistik og kan ikke påvirkes af brugerne. Dermed fremkommer der ikke et aktuelt og retvisende billede af prisniveauet.

Boligprisberegner vejleder vildledte boligejere

Derfor har Bolighandel.dk lanceret et gratis vurderingsværktøj, der tager udgangspunkt i det aktuelle marked.

Med “Boligprisberegneren” kan både køber og sælger fastsætte priser på alle 1,2 millioner ejerboliger og fritidshuse i Danmark. På samme tid kan kunderne få et overblik over alle udbudte og solgte boliger i det område, de ønsker.

“Et af problemerne ved bankernes boligportaler er, at man ikke har indflydelse på vurderingen. Det vil aldrig kunne lade sig gøre at automatisere en vurdering 100 % baseret på statistiske data. Kun boligejeren selv kender boligen godt nok til at sætte en pris, der er justeret for attraktivitet i forhold til område, stand og beliggenhed. Med beregneren kan man selv justere de faktorer, der gør boligen unik”, siger CEO for Bolighandel.dk Christian Van der Star Byskov.

“Prisfastsættelsen af boliger skal være fri, og vi leverer en avanceret regnemaskine og de relevante markedsdata, der skal til for at fastsætte prisen - helt ud fra samme kriterier som en ejendomsmægler ville gøre det. Det klæder både sælger og køber på til at få en realistisk dialog om prisen, og den dikteres ikke af en bank på udkig efter kunder”.

Bolighandel.dk tager boligejerne seriøst

På Bolighandel.dk kan boligejere sætte en realistisk pris på deres bolig og sætte den til salg ved hjælp af en boligadvokat fra Danske BOLIGadvokater. Derved får sælger samme sikkerhed og tryghed, som ved traditionel bolighandel med samme eksponering af boligen på alle de landsdækkende boligportaler, men til en brøkdel af prisen hos en ejendomsmægler.

Sælgere kan benytte boligprisberegneren til at fastsætte udbudsprisen, købere kan anvende Boligprisberegneren og få et kvalificeret udgangspunkt for en prisforhandling.

Bolighandel.dk er en uafhængig boligportal, der rummer mulighed for enten at sælge selv eller få assistance fra en boligadvokat.

Portalen leverer alle relevante tillægsydelser som forsikringer, ejerskifteforsikringer, tilstandsrapport, energiattest samt finansiel rådgivning og juridisk rådgivning.

Ydligere kontaktoplysninger:
CEO Christian Byskov
Tlf. 20542929
E-mail: christian@bolighandel.dk

Bolighandel.dk er en uafhængig boligportal, der giver boligejere mulighed for at sælge deres bolig selv eller få hjælp fra en boligadvokat.

Tags: