Bonava: Ny regionschef satser på investormarkedet

Da Claus Skytte tiltrådte i sommer lagde han ikke skjul på at investordelen af boligudviklingsforretningen skulle vokse, og nu er den første grundakkvisition gennemført

Det sker med købet af 12.000 kvm boligbyggeretter på Spotorno Allé i Høje Taastrup, hvor der skal udvikles ca. 120 lejligheder specielt til udlejning. Grunden er beliggende i den sydvestlige del af byen, tæt på s-togstation, infrastruktur, City 2 og mange arbejdspladser.

Sælger er Danske Bank, der er godt tilfreds med grundsalget til en værdi af ca. 30 mill. DKK.

”Vi har haft en god, velstruktureret og effektiv salgsproces” udtaler Anders Vibe Andreasen, advokat og senior portfolio manager i Danske Bank Real Estate og tilføjer ”Vi er glade for, at det er lykkedes at få en aftale på plads med Bonava og ser frem til Bonava´s udvikling af området i Høje Taastrup, hvor vi også selv har ca. 2.000 arbejdspladser.”

For Bonava spiller investormarkedet en vigtig rolle i den fremtidige vækststrategi.

”I Danmark bor over 40% af befolkningen til leje, og andelen er stigende”, forklarer Torben Modvig, administrerende direktør hos Bonava. ”Det er primært den yngre del af befolkningen der bor i lejebolig, og flere og flere ser det som et relevant alternativ til at eje sin egen bolig. Mange investorer har fået øjnene op for det stabile, danske boligmarked, og den efterspørgsel vil Bonava gerne være med til at møde”, tilføjer han.

Da Claus Skytte i sommer tiltrådte som regionschef hos Bonava var det med en klar ambition om at vokse på investormarkedet. ”I 2016 solgte Bonava sin første udlejningsejendom, og vi har siden arbejdet på at opbygge en attraktiv portefølje af interessante projektmuligheder, og projektet på Spotorno Allé passer fint ind i denne portefølje”, fastslår Claus Skytte.

Bonava vil efter planen starte byggeriet, der er tegnet af JUUL I FROST Arkitekter, i løbet af 3. kvartal 2018.

Billedtekst: Foreløbig visualisering (JUUL I FROST Arkitekter)