Bonava forvandler tidligere Greve-skole til helt nyt nabolag

Boligudvikleren har købt den tidligere Tjørnelyskole, og forvandler området til et levende nabolag med mere end 250 rækkehuse og lejligheder samt en dagligvarebutik

I sommer ringede klokken ud fra sidste time på Tjørnelyskolen, og inden længe vil området igen genlyde af leg og børnestemmer. Det sker, når Bonava skaber et helt nyt nabolag under navnet ’Solviften’. Bebyggelsen er tegnet af Tranberg Arkitekter, og navnet henviser til den vifteformede udformning af bebyggelsen, der er valgt for at sikre mest muligt sollys i boligerne.

”Mange vil gerne bo i Greve, og derfor er det dejligt, at Tjørnelygrunden nu bliver forvandlet fra nedslidte bygninger til nye, solrige hjem med plads til endnu flere nye Greveborgere, ” siger borgmester Pernille Beckmann.

”Nærheden til god infrastruktur, skoler, daginstitutioner og indkøb er afgørende for især børnefamiliernes valg af bolig”, fortæller administrerende direktør Torben Modvig, Bonava Danmark. ”I Solviften skaber vi et varieret boligområde med rækkehuse og lejligheder, der lever op til netop disse krav”.

”Vi udvikler i alt 27.000 kvm i Greve, og har appetit på meget mere”, fortsætter Torben Modvig. ”Vi er på udkig efter flere områder til udvikling af gode boliger”.

Virksomheden sætter de første boliger til salg i foråret 2019, efter at lokalplanen for området er vedtaget.

Bonava-gruppen er Nordeuropas største boligudvikler, og omsatte i 2017 for 14,5 milliarder svenske kroner.

Bonava er en af Nordeuropas førende virksomheder inden for boligudvikling. Bonava har skabt hjem og nabolag siden 1930’erne. Bonava har 2.000 medarbejdere og er aktive i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, Skt. Petersborg, Estland og Letland, med en omsætning på SEK 14,5 milliarder i 2017. Bonava’s aktier er noteret på Nasdaq børsen i Stockholm.