Bonava markerer en milepæl i Hillerød

Med tirsdagens rejsegilde på Lindealléen markerer Bonava en milepæl i udbygningen af Ullerødbyen i Hillerød

Det er efterhånden en del år siden udbygningen af Ullerødbyen startede, og for Bonava er der stadig travlhed over hele linjen.

I begyndelsen af oktober 2016 flyttede de første beboere ind i lejlighederne på Lindealléen I og i januar kunne køberne i Lindealléen II sætte nøglen i døren til deres nye hjem.

Tirsdag kunne Bonava sammen med håndværkere og kommende beboere fejre rejsegilde, da både Lindealléen III og IV har nået deres fulde højde. Det skete med en traditionel fejring med krans, taler og klapsalver til håndværkerne.

”Med Lindealléen har vi skabt et hyggeligt nabolag, hvor der er mulighed for både privatliv og godt naboskab”, udtaler Per Thomas Dahl, produktionsdirektør i Bonava. ”Vi har udviklet en række boligprojekter i Ullerødbyen, og med Lindealléen sætter vi et foreløbigt punktum i Hillerød. Hvis der kommer nye muligheder for at udvikle gode hjem og nabolag er vi dog absolut interesserede”.

Det er Bonava selv der bygger Lindealléen, og produktionsdirektøren lægger ikke skjul på sin stolthed over et godt resultat. ”Vi er lykkedes med både tilfredse kunder og et sikkert arbejdsmiljø”, fortæller Per Thomas Dahl. ”Byggeriet har takket være omhyggelig byggestyring været forskånet for uheld, og det giver samtidig en god kvalitet på boligerne”.

Hvert af de fire bygninger i Lindealléen indeholder 19 ejerlejligheder, og Bonava oplyser at kun 8 af de i alt 76 boliger fortsat er ledige. Beboerne i Lindealléen III og IV flytter ind i deres nye hjem i slutningen af 2017.

Bonava er en af Nordeuropas førende virksomheder inden for boligudvikling. Bonava udspringer fra NCC og har skabt hjem og nabolag siden 1930’erne. I dag har Bonava 1.600 medarbejdere og er aktive i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, Skt. Petersborg, Estland og Letland med en omsætning på SEK 13,5 milliarder. Bonava’s aktier er noteret på Nasdaq børsen i Stockholm.