Bonava melder om gang i boligsalget på Farum Kaserne

Danmarks største boligudvikler fejrer rejsegilde og gør klar til at sætte de sidste ejerlejligheder på Farum Kaserne til salg

Onsdag var der rejsegilde på anden etape af ejerlejlighedsprojektet Golf Residence på Farum Kaserne. Det var Bonava der inviterede håndværkere, købere og naboer til at fejre at det andet, af i alt fem punkthuse, nu var kommet op i fuld højde.

Samtidig kunne man fejre at salget af ejerlejligheder generelt i Farum nu er på omgangshøjde med tidligere tider, og tangerer salgsvolumen før finanskrisen.

”Generelt er salget af lejligheder i Farum kommet senere i gang end i det centrale København”, siger Hans Jørn Abrahamsen, salgschef hos Bonava. ”Men de seneste 6-9 måneder har vi set at efterspørgslen for alvor har taget fart. Der er en klar tendens til, at flere søger bolig uden for byen, i takt med at priserne stiger”.

Det mærker man også hos Bonava, der færdiggjorde den første etape af Golf Residence i 2012. Efter en pause på tre år blev den næste etape lanceret, og herefter er det gået stærkt. I skrivende stund er både Golf Residence II og III ved at blive bygget, hvoraf den ene nu er nået fuld højde. Byggeriet af Golf Residence IV starter snart, og den femte og sidste etape sættes til salg d. 23. oktober.

Hvert af de fem punkthuse har 18 lejligheder, hvoraf to er såkaldte penthouselejligheder med store tagterrasser. Det er Bonava selv der står for byggeriet af lejlighederne, der er tegnet af Boldsen og Holm Arkitekter, og sælges til priser fra 2.395.000,-.