Bonava starter byggeriet af rækkehuse i Blovstrød

Mindre end et halvt år efter lanceringen starter Bonava nu byggeriet af de første boliger i Drabæk Huse i Blovstrød

Det er mindre end 6 måneder siden Bonava startede salget af svanemærkede rækkehuse i projektet Drabæk Huse, og allerede nu er gravemaskinerne i fuld gang på den kuperede grund i Blovstrød. Her er byggeriet af de første 20 boliger startet, samtidig med at hele grunden byggemodnes.

Ifølge Kim Poulsen, salgschef i Bonava, tegner det nye nabolag til at blive både levende og mangfoldigt. ”Drabæk Huse har tiltrukket unge og ældre familier fra både Nordsjælland og København”, fortæller Kim Poulsen og tilføjer at ”det passer fint med vores vision for området, der forener det gode liv med flot natur”.

”VI sætter pris på det flotte bæredygtige byggeri, som ovenikøbet er svanemærket. Det bliver nemlig en flot indgang til vores by, hvor vi i øvrigt har fokus på udvikling. Vi ser også frem til at modtage mange nye borgere i vores by og med det her projekt rammer vi én af vores store målgrupper af tilflyttere – nemlig børnefamilier fra Københavnsområdet”, siger borgmester Jørgen Johansen, Allerød Kommune.

Drabæk Huse er Nordsjællands første svanemærkede rækkehusbyggeri, og rummer 78 boliger i et og to plan. Bonava, der er Danmarks største boligudvikler, er pioner indenfor svanemærkning af boliger, og med byggeriet i Blovstrød runder virksomheden mere end 300 svanemærkede boliger, der er afleveret eller ved at blive bygget.

For administrerende direktør Torben Modvig, Bonava, er det naturligt at satse på bæredygtighed. ”Vi skaber nabolag med social sammenhængskraft hvor det er trygt at bo, og derfor skal boligerne også være sunde og energirigtige”.

De første beboere forventes at flytte ind i rækkehusene i Drabæk Huse i slutningen af 2017.

Bonava er en af Nordeuropas førende virksomheder inden for boligudvikling. Bonava udspringer fra NCC og har skabt hjem og nabolag siden 1930’erne. I dag har Bonava 1.400 medarbejdere og er aktive i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Tyskland Skt. Petersborg, Estland og Letland med en omsætning på SEK 13 milliarder. Bonava’s aktier er noteret på Nasdaq børsen i Stockholm.