Borgmester markerer rejsegilde på Nordsjællands første svanemærkede rækkehuse

Den traditionelle krans vejede i sommervinden da borgmester Jørgen Johansen, Allerød Kommune og Bonava med håndværkere og kunder fejrede rejsegilde på de svanemærkede rækkehuse i Blovstrød

Den lune luft blandede sig med duften af grillede pølser, da Bonava holdt rejsegilde for de første 34 svanemærkede rækkehuse i Blovstrød.

Borgmester Jørgen Johansen vægt på, at Drabæk Huse er første del af den nye boligudvikling i Blovstrød. ”Det kommende byggeri er et symbol på fremtidens byudvikling, hvor kvalitet og social bæredygtighed går hånd i hånd”, sagde han og tilføjede, ”vi kan være stolte af så fantastisk et byggeri. Drabæk Huse er på en måde et symbol på den miljøbevidste borger, og dem vil vi gerne have til kommunen”.

Produktionsdirektør Per Thomas Dahl fra Bonava filosoferede over begrebet ’ et hjem’, og lovede de kommende beboere ”at I vil opleve venskab, nærhed og tryghed, og det er det, der skaber et hyggeligt nabolag. Drabæk Huse repræsenterer det gode liv, med højt til himlen, trivsel i skolen og et godt naboskab” fortsatte han, inden der blev råbt et trefoldigt hurra for håndværkerne og byggeriet.

Til rejsegildet kunne de kommende beboere desuden hilse på hinanden, og få en rundvisning i byggeriet.

Drabæk Huse består af 78 et- og toplans rækkehuse i størrelsen 109-150 kvm til priser fra kr. 2.995.000. Iflg. Bonava’s hjemmeside er ca. 60 % af boliger allerede solgt.

Læs mere om Drabæk Huse her https://www.bonava.dk/bolig/allerod/blovstrod/drabak-huse/etape-i