Bonial.com Group ekspanderer til Danmark

Report this content

• Bonial.dk bringer tilbudsaviserne til live for de danske forbrugere med lokationsbaseret mobilapp og hjemmeside og er primus motor for medieforbrugets skift fra trykte til digitale medier
  • Danmark er et strategisk vigtigt marked for Bonial.com Group
  • Bonial.com Group er nu til stede i 10 lande

København, den 2. september 2015 – Bonial.com Group (www.bonial.com), som er verdens førende leverandør af digitale tilbudsaviser og del af den tyske mediekoncern Axel Springer SE, offentliggjorde i dag, at koncernen med lanceringen af Bonial.dk (www.bonial.dk) ekspanderer til Danmark.

Både hjemmesiden Bonial.dk og den gratis mobilapp giver de danske forbrugere et digitalt alternativ til de trykte tilbudsaviser. Det digitale format identificerer lokale tilbudsaviser baseret på brugernes lokation, så det er nemt for brugerne at finde, bladre i, vælge og dele de tilbudsaviser, de synes er interessante.

Bonial.dk, som er målrettet mod landets førende detailhandlere, gengiver det trykte format i en digital oplevelse, der åbner op for nye funktioner, som de trykte medier ikke kan tilbyde. Brugerne kan bladre gennem den digitale tilbudsavis på normal vis, men de kan også søge efter produkter og mærkevarer for at finde lokale tilbud, skrive indkøbssedler, få besked om tilbud, dele gode tilbud med vennerne på de sociale medier samt se videoer og andre produktinformationer.

Med Bonial.dk får detailhandlerne nye muligheder for at nå ud til de tilbudsavislæsere, der har skiftet fra trykte til digitale medier samt den nye generation af forbrugere, der er mere tilbøjelige til at handle via deres mobil eller tablet.

Bonial.dk administreres af teamet hos Ofertia.com, der blev opkøbet af Bonial.com Group i april 2015.

“Vi er nu tæt på at have 20 mio. brugere globalt hos Bonial.com Group, og vores apps bliver gentagne gange ratet som nr. 1 i de internationale appstores. Vi har bevist, at vi er et must-have for både detailhandlerne og forbrugerne på vores markeder, hvor vi i dag arbejder for de fleste førende detailkæder og er markedsledende på så godt som alle de vigtige detailmarkeder. Vi glæder os til at lancere vores nye teknologi i Danmark,“ siger Jaume Betrian, Executive Director og grundlægger af Ofertia.com.

Danmark er et strategisk vigtigt marked for Bonial.com Groups forretningsmodel

Bonial.com Group er p.t. til stede i 9 lande via kaufDA i Tyskland, Retale i USA, Bonial i Sverige og Frankrig, Ofertia i Spanien, Mexico, Chile og Colombia samt Guiato i Brasilien. Danmark blev valgt som det 10. land som led i koncernens skandinaviske ekspansion på grund af den udbredte brug af smartphones i kombination med den store volumen af husstandsomdelte reklamer.

Ifølge den første paneuropæiske Door Drop Census (studie af husstandsomdelte reklamer, offentliggjort af European Letterbox Marketing Association – ELMA), husstandsomdeles der op til 3,4 mia. reklamer årligt til den samlede danske befolkning på 5,6 mio. Studiet viste også, at Danmark globalt ligger som nr. 3 på listen over husstandsomdeling af trykte reklamer med 27 reklamer om ugen pr. husstand. Det europæiske gennemsnit er 12 reklamer om ugen pr. husstand, så Danmark omdeler over dobbelt så mange som det europæiske gennemsnit.

ELMAs forskere analyserede det beløb, der blev brugt til husstandsomdeling som en procentdel af det samlede beløb, der blev brugt på markedsføring. Resultatet viste, at Danmark ligger på førstepladsen med 15% til husstandsomdeling ud af det samlede markedsføringsbudget – det europæiske gennemsnit er 6,26%.

Derudover er der i Danmark en enorm udbredelse af internettet og smartphones. Ifølge World Bank, har Danmark en internetudbredelse på 89% og en smartphoneudbredelse på 87,5%, hvilket placerer Danmark som nr. 3 globalt.

Med lancering af tjenesten i Danmark blot 2 uger efter lanceringen i Sverige, styrker Bonial.com Group sin førerposition på det europæiske marked endnu mere.

Virksomhedskontaktperson:

Ofertia Group

Lola Estevan

Plaza Letamendi, 1
08006 Barcelona, Spanien

E-mail: lola.estevan@ofertia.com

URL: Ofertia.com | Ofertia.com.mx

Ofertia.cl | Ofertia.co

Bonial.se | Bonial.dk

Mediekontaktperson:

Hallvarsson & Halvarsson AB
Seniorkonsulent

Martin Hammarström

103 59 Stockholm, Sverige

E-mail: martin.hammarstrom@halvarsson.se

URL: www.halvarsson.se

Om Bonial.com Group

Bonial.com Group hører under Axel Springer SE, der er Europas førende forlag, og har tilbudt professionelle løsninger til førende detailhandlere inden for lokationsbaserede tjenester siden etableringen af kaufDA i 2008, og som innovativ primus motor er koncernen med til at forme fremtiden for de digitale tilbudsaviser. På blot 6 år er koncernen blevet et førende netværk på verdensplan inden for lokationsbaserede tilbudsaviser. I dag når Bonial.com Group ud til forbrugere på 10 markeder over hele verden via koncernens mobilapps og hjemmesider: USA, Tyskland, Frankrig, Spanien, Sverige, Danmark, Brasilien, Mexico, Colombia og Chile. Med over 20 mio. brugere om måneden når Bonial.com Group globalt ud til de fleste brugere i deres branche.