Danmarks største skobutik på nettet åbner i Storbritannien

Danmarks største skobutik på nettet har officielt åbnet dørene i Storbritannien. Med mere end 13.500 modeller og intet mindre end 315 kendte mærker bliver Brandos umiddelbart en af Storbritanniens største aktører.

Brandos åbnede i Sverige I 2006 og har siden åbningen ekspanderet kraftigt. De Skandinaviske lande blev hurtigt en vigtig del af virksomheden, og i dag sælger Brandos sko i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Holland, Belgien og nu også Storbritannien.

Det er ingen overraskelse, at Brandos har valgt at gå ind på netop dette marked. I følge en undersøgelse udført af Capgemini* brugte konsumenter i Storbritannien £5,1 milliarder på online handel i januar 2011, hvilket svarer til £83 pr. person. Dette er en øgning på 21% i forhold til samme periode året før.

Katrine Rasmussen, Country Manager for Danmark og Norge, udtaler: ”Siden Brandos åbnede for nogle år siden, har virksomheden ekspanderet i et imponerende tempo med millioner af besøgende og flere hundredtusinder solgte sko og støvler. Vi er stolte af at kunne tilbyde Skandinaviens største udvalg af fodtøj, og vi efterstræber at kunne tilbyde alle slags sko til alle slags kunder uanset alder, stil eller skostørrelse. Denne forretningsmodel har været en succes på vores andre europæiske markeder, og det bliver utroligt spændende at lancere Brandos på et så stort og mangfoldigt marked som Storbritannien."

Brandos i Storbritannien kan besøges her: www.brandosa.co.uk

* Source: IMRG, the industry body for global e-retailing

Country Manager Danmark & Norge
E-mail: katrine.rasmussen@brandos.com
Url: www.brandos.dk

Om Brandos
Med mere end 13.000 modeller og 315 kendte mærker er Brandos Skandinaviens største online skobutik med fodtøj til mænd, kvinder og børn. Brandos tilbyder fri fragt og fri returret samt 30 dages åbent køb. Brandos har online butikker i otte lande i Europa: Sverige, Danmark, Norge, Finland, Storbritannien, Tyskland, Holland og Belgien.

Tags: