José Mourinho bliver nyt ansigt for Brauns barbermaskiner

I dag træder en ny aftale i kraft mellem Braun og José Mourinho, én af den moderne fodbolds mest spektakulære og respekterede personligheder

For første gang nogensinde har Braun tegnet en global ambassadøraftale for sine højtprofilerede barbermaskiner. Valget af ambassadør afspejler varemærkets ambitioner, idet den ny frontfigur er én af verdens mest højtprofilerede personligheder.

- José Mourinhos succes som fodboldtræner, kombineret med hans bestemte fremtoning, hans karisma og hans integritet, gør ham til en attraktiv samarbejdspartner for vores varemærke, siger Peter Wallentin, PR-manager for Braun i Norden.

- José Mourinhos navn står for stil, passion og gode præstationer over lang tid, og det er på samme tid nogle af de vigtigste byggesten for Braun. Derfor mener jeg, at vi har fundet den perfekte ambassadør i Mourinho, fortsætter Wallentin.

Selv om Mourinho er en eftertragtet personlighed, er han også kendt for at være uhyre selektiv og restriktiv med at stille op som reklamesøjl.

- Allerede i begyndelsen af min karriere bestemte jeg mig for aldrig at samarbejde med forskellige virksomheder bare for pengenes skyld. For at jeg vil indlede et samarbejde, kræver jeg, at det skal være for et varemærke, som jeg selv føler for, og som jeg kan respektere. Braun er et sådant varemærke, og for mig står Braun for prestige, siger José Mourinho.

- De synes, at jeg er et godt navn og en god person for deres virksomhed, og jeg tror også, at samarbejdet kan gøre noget godt for min profil,” fortæller José Mourinho.

Kampagnen, som Braun og José Mourinho nu arbejder med, kommer til at vise udvalgte dele af Brauns omfattende produktportefølje inden for barbering til mænd. Et særligt fokus kommer til at være på den mest avancerede model, Braun Series 7, der med sin intelligente Sonic Technology, giver den mest avancerede og tætteste barbering hidtil fra Braun. Af andre produkter, der omfattes af samarbejdet, er Braun Series 3 og Series 5.

José Mourinho er på nuværende tidspunkt træner for spanske Real Madrid siden 2010. Han har tidligere trænet flere af Europas bedste fodboldhold, ikke mindst Chelsea og italienske Inter. På hans meritliste findes ved siden af flere nationale og internationale mesterskaber også en række personlige udmærkelser. José Mourinho har ved flere tilfælde modtaget udmærkelsen som IFFHS Best Football Manager, og i 2010 var han den første nogensinde til at få tildelt FIFA’s Ballon d’Or Best Coach Award.

For mere information om Braun, kontakt venligst:                                                            For billeder eller testprodukter:
Peter Wallentin, PR Manager Braun Norden                                                                             Nikolai Johnsen, MSL
Telefon: +46 8 5352 8456                                                                                                           +45  23 32 11 63
E-mail: wallentin.p@pg.com                                                                                                      nikolai.johnsen@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med mere end 100 brands i over 130 lande er P&G Beauty en af verdens største aktører inden for Beauty området. P&G Beauty står bag etablerede brands for at opfylde alle skønhedsrelaterede behov, blandt andet Aussie®, Pantene®, Olay®, Head and Shoulders®, Wella®, VIVA®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, SK-II®, Wella Professionals® samt dufte fra Hugo®, Boss® og Lacoste®. Besøg www.dk.pg.com for de seneste nyheder og mere information om P&G og deres brands.