Bravida Danmark vinder stor VVS-ordre på Nyt Aalborg Universitetshospital

Bravida Danmark skal stå for VVS-arbejdet på en række etaper af Region Nordjyllands nye hospital - Nyt Aalborg Universitetshospital. Opgaven omfatter omkring 100.000 m2 af byggeriet og har en ordresum på DKK 106 mio.

Illustration: Konsortium Indigo

Bravida påbegynder den store VVS-opgave til april og forventer at afslutte den ved udgangen af 1. kvartal 2020. Projektet omfatter en række etaper af byggeriet - i alt ca. 100.000 m2. Bravida forventer at beskæftige 25-30 montører og 5-6 funktionærer på byggeriet i denne periode.

Byggeriet af det nye universitetshospital gør det muligt at samle de fleste af de funktioner, som i dag er på Aalborg Universitetshospital. I efteråret 2013 blev de indledende arbejder påbegyndt og i august 2015 begyndte byggeriet af råhuset. Byggeprojektet forventes at stå færdigt i 2020. Det samlede byggeri er på i alt ca. 170.000 m2 og kommer til at omfatte 581 sengepladser.

– Det er en stor og meget spændende opgave vi har vundet på Nyt Aalborg Universitetshospital, og jeg glæder mig rigtig meget til at vi kommer i gang. Vi har efterhånden opbygget stor erfaring og kompetencer når det gælder hospitalsbyggerier, blandt andet fra Det Nye Universitetshospital i Aarhus og fra Det Nye Hospital i Vest DNV Gødstrup, hvor vi er i fuld gang på en række forskellige fag. Dermed er vi godt rustet til opgaven siger Klaus Villefrance, regionsdirektør i Bravida Danmark Region Nord.

For mere information om byggeriet af Nyt Aalborg Universitetshospital henvises til www.nau.rn.dk/.

For yderligere information kontakt venligst:

Morten Kjellev
Kommunikationschef Bravida Danmark A/S
Mobil: +45 2525 2020

Bravida er Nordens førende leverandør af installations- og serviceydelser med godt 10.000 medarbejdere, heraf omkring 1.800 i Danmark. Bravida leverer løsninger indenfor el, VVS, ventilation, Fire & Security, sprinkler, køl, kraft, baneteknik, energioptimering, teknisk ejendomdrift og fjernvarme.  Vi tilbyder alt fra design og projektering til installation, drift og vedligehold. Bravida har afdelinger på omkring 150 lokationer i Sverige, Norge, Danmark og Finland.