Bravida henter erfaren brancheprofil til regional direktør-stilling

Bravida Danmark kan i dag annoncere Henrik Hougaard som sin nye direktør for forretningen i Region Nord, som geografisk dækker lokationer i både Nord- og Midtjylland. Henrik Hougaard har mere end 30 års erfaring fra branchen, hvor han har bestredet forskellige lederroller. ”Et kæmpe scoop at få Henrik om bord”, siger Christian Alsø, CEO i Bravida Danmark.

I dag sætter Bravida navn på sin nye direktør for virksomhedens aktiviteter i Region Nord, hvilket dækker lokationer i både Nord- og Midtjylland. Således bliver det Henrik Hougaard, der skal lede den brancheførende service- og installationsvirksomheds aktiviteter i regionen fremadrettet. Henrik Hougaard bliver i sin nye stilling overordnet ansvarlig for godt 550 medarbejdere og bliver også en del af Bravida Danmarks ledelse. Henrik Hougaard kommer fra en stilling som Business Unit Director i CBRE. Han har mere end 30 års brancheerfaring fra forskellige virksomheder og vender tilbage til Bravida hvor han tidligt i sin karriere har været i 14 år.

”Jeg er virkelig stolt over at kunne byde Henrik Hougaard velkommen hjem til Bravida som vores nye direktør for Region Nord. Henrik passer perfekt ind i organisationen på både det personlige og faglige plan. Han bibringer nogle sunde, ledelsesmæssige værdier samt en lang erfaring fra branchen, hvor han har opnået nogle imponerende resultater. Vi har søgt efter en stærk leder til denne del af vores forretning, der, sammen med resten af den danske ledelse, kan drive udviklingen i Region Nord med fokus på både at styrke relationerne mod eksisterende og nye kunder. Henrik er et kæmpe scoop for os, og jeg glæder mig til, at han starter,” siger Christian Alsø, CEO i Bravida Danmark.

”Jeg glæder mig utrolig meget til at træde ind i rollen som direktør for Region Nord i Danmarks førende tekniske installations- og servicevirksomhed. Bravida er branchens ’solide’ aktør, som historisk har haft succes i skiftende markeder. Det er en virksomhed, jeg kender særdeles godt, og som jeg glæder mig til at komme tilbage til. Bravidas ambitiøse forretningsmæssige agenda og ønsket om en endnu stærkere position i markedet var bl.a. en motivationsfaktor for mig i dette job. Jeg ser frem til, sammen med resten af den danske ledelse og alle mine kommende kollegaer, at sætte retningen for et styrket Bravida Danmark – både i Region Nord og nationalt,” siger Henrik Hougaard, kommende direktør for Region Nord i Bravida Danmark.

Bravida Danmark har tilføjet nye, stærke kræfter til sin danske ledelse igennem den seneste tid. 1. maj startede virksomhedens nye CEO, Christian Alsø og i denne uge havde Bravida Danmarks nye CFO, Charlotte første arbejdsdag.

Henrik Hougaard har første arbejdsdag i Bravida Danmark den 12. august.

Om Henrik Hougaard

Henrik Hougaard er 57 år og har flere erhvervsfaglige uddannelser bag sig koblet med forskellige lederuddannelser igennem årene. Henrik Hougaard har mere end 30 års erfaring fra branchen, hvor han har bestredet forskellige lederstillinger i blandt andet CBRE, Intego, Caverion og Bravida. Privat bor Henrik Hougaard i Randers, er gift og har en voksen datter.

Pressekontakt
Kommunikationschef Daniel Kirchhoff, tlf. 2247 2860 eller daniel.kirchhoff@bravida.dk
Kommende direktør Region Nord, Bravida Danmark Henrik Hougaard, tlf. 4173 7300

Om Bravida
Bravida er Nordens førende leverandør af tekniske totalløsninger inden for service og installation og hjælper sine kunder med at skabe velfungerende og mere bæredygtige bygninger.

Det er Bravidas langsigtede mål at være klimaneutral i hele værdikæden i 2045. Bravida har 14.000 medarbejdere på koncernniveau, heraf næsten 3.000 i Danmark. Bravida opererer i mere end 180 byer i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Bravidas aktie er noteret på Nasdaq
Stockholm. www.bravida.dk