Christian Alsø tiltræder som ny administrerende direktør for Bravida Danmark

Christian Alsø er udnævnt som ny administrerende direktør for Bravida Danmark og kommer også til at indgå i Bravidas koncernledelse. Christian efterfølger Johnny Hey, der, som det tidligere er kommunikeret, stopper hos Bravida.

Christian Alsø har betydelig erfaring fra både service- og projektvirksomhed og kommer senest fra rollen som administrerende direktør for ISS Danmark, hvor han har drevet arbejdet med at forbedre lønsomheden og styrke kundetilfredsheden. Han har tidligere haft ledende stillinger i virksomheder som FLSmidth og Vestas.

– Jeg er glad for at kunne byde Christian velkommen til Bravida. Hans erfaring går hånd i hånd med vores prioriterede lønsomhedsfokus for Bravida Danmark. Christian vil gennem nyt lederskab styrke forretningen, marginen og teamet igennem øget fokus på service og en selektiv tilgang til installation. Jeg vil også gerne takke Johnny Hey for hans arbejde og ønske ham al mulig held og lykke i fremtiden, siger Mattias Johansson, administrerende direktør og koncernchef hos Bravida.

Christian Alsø siger:
– Jeg er utrolig glad og stolt over at blive en del af Bravida. Forude venter en meget spændende opgave sammen med et allerede stærkt team.  Sammen skal vi sikre fuldt fokus på at løse vores kunders behov - samtidig med, at vi forbedrer Bravida Danmarks lønsomhed fremadrettet.

Christian Alsø tiltræder rollen den 1. maj 2024. Indtil da vil Mattias Johansson være konstitueret direktør for Bravida Danmark.

For mere information, kontakt venligst:
Liselotte Stray, Kommunikationschef, liselotte.stray@bravida.se, +46 76 852 38 11

Det er Bravidas langsigtede mål at være klimaneutral i hele værdikæden i 2045, og vi er en arbejdsplads, der har plads til alle. Vi er 13.000 medarbejdere, heraf over 3.000 i Danmark, i over 180 byer i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Bravidas aktie er noteret på Nasdaq Stockholm. www.bravida.dk