Kvartalsrapport juli – september 2022

Stærk organisk vækst og fortsat god ordreindgang

Bravida-koncernen har i dag offentliggjort regnskab for tredje kvartal 2022. Resultatet for koncernen og specifikt for Bravida Danmark kan læses i denne pressemeddelelse.

Den samlede nettoomsætning for koncernen steg med 26 %, hvoraf 13 % var organisk vækst. Ordrebeholdningen voksede med 17 % og er nu på det højeste niveau nogensinde. EBITA for 3. kvartal blev 357 MSEK (294 MSEK), hvilket resulterede i en EBITA-margin på 5,9 %.

CEO for Bravida-koncernen, Mattias Johansson siger:

”Jeg er tilfreds med udviklingen i kvartalet og frem for alt med den høje organiske vækst på 13 %. Vi ser forsat en god aktivitet indenfor service, som voksede med 30 procent, og installation, som voksede med 22 procent.”

Bravida Danmark: 47 % vækst i omsætning

I årets 3. kvartal steg Bravida Danmarks omsætning med 47 % til 1.506 MSEK (1.024 MSEK). Den organiske vækst var 25 % og vækst fra opkøb bidrog med 17 % omsætningsvækst. Omsætningen steg for både service- og installationsforretningen. I 3. kvartal steg EBITA med 36 % og blev 70 MSEK (51 MSEK), hvilket resulterede i en EBITA-margin på 4,6 % (5,0 %).

Ordreindgangen steg med 18 % og udgjorde 1.391 MSEK (1.176 MSEK). Ordreindgangen består primært af mindre og middelstore installationsprojekter og serviceopgaver.

Ordrebeholdningen var ved udgangen af 3. kvartal 38 % højere end samme periode året før og beløb sig til 3.606 MSEK (2.621 MSEK).

Administrerende direktør i Bravida Danmark Johnny Hey siger:

”Vi har oplevet en stærk vækst både organisk og gennem opkøb. Vi har den 1. september påbegyndt integrationen af KT Elektric og i den forbindelse har vi budt velkommen til 250 nye medarbejdere. I alt er vi næsten blevet 400 flere medarbejdere i Bravida, og vi nærmer os 3.000 medarbejdere. Generelt ser jeg byggebranchen som havende et fornuftigt aktivitetsniveau, men eksterne faktorer gør markedet sværere at vurdere end normalt i forhold til dets fremtidige udvikling.”

Bravida-koncernens samlede kvartalsrapport for 3. kvartal 2022 kan ses her.

Peter Norström, Head of Investor Relations. Tlf: +46 8 695 20 07
Johnny Hey, adm. direktør Bravida Danmark. Tlf: +45 2525 2344

Det er Bravidas langsigtede mål at være klimaneutral i hele værdikæden i 2045. Vi er 12.000 medarbejdere, heraf 2.700 i Danmark, i over 180 byer i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Bravidas aktie er noteret på Nasdaq Stockholm. www.bravida.dk