Ny Bravida Danmark-topchef: Vi vil bidrage til at løse nogle af samfundets største udfordringer

I dag træder Christian Alsø for første gang ind ad døren som ny topchef for den brancheførende, tekniske service- og installationsvirksomhed, Bravida Danmark. Han vil bruge sin første tid på at forstå virksomheden mere tilbundsgående, men har allerede helt klare forventninger til, hvor Bravida Danmark vil markere og styrke sig under hans ledelse.

Der blæser nye vinde over den tekniske service- og installationsvirksomhed, Bravida Danmark, der med næsten 3000 medarbejdere er brancheførende herhjemme. I dag træder Christian Alsø (47), der blev annoncereret som ny topchef tilbage i december, nemlig ind ad døren til sin første arbejdsdag i virksomheden. Udover rollen som ny CEO i Danmark, træder Christian Alsø også ind i Bravidas koncernledelse, hvor han skal være med til at sætte retningen for koncernen fremadrettet.

”Jeg har virkelig set frem til denne dag, hvor jeg bliver en del af Bravida-koncernen. Bravida har gennemgået en fantastisk vækst de seneste år og har etableret sig som den førende virksomhed inden for tekniske installationer og service i Danmark. Mit fokus kommer til at være på at styrke den danske forretning, øge vores kundefokus og skabe højere lønsomhed. Min første tid kommer til at gå med at møde mine nye kollegaer, som hver dag gør en forskel hos vores kunder. Og så skal jeg ud at besøge mange af vores kunder og derigennem forstå, hvilke ønsker og krav de har til en virksomhed som vores. Jeg glæder mig meget til at komme i gang,” siger Christian Alsø, CEO i Bravida Danmark.

Fokus på den grønne omstilling og sikring af faglært arbejdskraft i fremtiden
Siden Christian Alsø fratrådte sin stilling i ISS, har han fulgt med i Bravidas udvikling på det danske marked. Og han er ikke i tvivl om hvilke agendaer, virksomheden i fremtiden skal positionere sig på.

”Bravida er markedsleder i Danmark og i Norden og opererer i en branche, som er helt afgørende for, at vi som samfund lykkes med den grønne omstilling. Givet vores størrelse og kompetencer i virksomheden har vi mulighed for at tage nogle af de største private og offentlige projekter på os. Dermed kan vi, sammen med vores kunder, spille en afgørende rolle netop i den grønne omstilling. Her bidrager vi med energieffektive løsninger, ligesom vi i endnu højere grad fremadrettet kommer til at inkorporere digitalisering og AI i vores arbejde. Det er simpelthen en forudsætning for at være relevant i markedet,” siger Christian Alsø.

Christian Alsø ser et stort vækstpotentiale for Bravida Danmark, men for at muliggøre væksten, er det afgørende, at Bravida kan sikre den arbejdskraft, som virksomheden behøver.

”Det er en stor udfordring for både branchen og samfundet, hvis tendensen med færre faglærte fortsætter. Som markedsleder inden for branchen har vi et ansvar for at bidrage til at vende udviklingen. Det er afgørende for mig, at vi lever op til vores ansvar. Jeg har selv en faglig uddannelse bag mig og ved, hvad den baggrund kan bidrage med til en karriere. I Bravida vil vi samarbejde med relevante interessenter og involvere os i det politiske arbejde med at tiltrække endnu flere til de erhvervsfaglige uddannelser, så vi i fremtiden kan sikre kvalificeret arbejdskraft til vores branche. Jeg mener virkelig, at Bravida har en kæmpe mulighed for at blive en del af løsningen på nogle af vores samfunds største udfordringer,” slutter Christian Alsø.

Om Christian Alsø
Christian Alsø er opvokset på Fyn, er 47 år gammel og oprindeligt uddannet maskinarbejder. Han har tidligt i sin internationale karriere bestredet lederstillinger i forskellige tekniske virksomheder. Christian Alsø har videre haft ledende stillinger i både FLSmidth, Vestas og senest i ISS-koncernen igennem 10 år, hvor han sluttede som CEO i den danske del af forretningen. Sideløbende med karrieren har Christian Alsø gennemført en Business Administration and Management-uddannelse fra CEDEP og en bestyrelsesuddannelse fra CBS. Privat bor Christian Alsø i København, er gift og har to børn.

For yderligere information kontakt venligst:
Lea Hauch, Kommunikationskonsulent, Mobil: +45 2525 0098

Det er Bravidas langsigtede mål at være klimaneutral i hele værdikæden i 2045, og vi er en arbejdsplads, der har plads til alle. Vi er 13.000 medarbejdere, heraf cirka 3.000 i Danmark, i over 180 byer i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Bravidas aktie er noteret på Nasdaq Stockholm. www.bravida.dk