Nicolas Estrup udnævnt til global VP for Product Development hos ESL FACEIT Group - EFG

En af esportens mest erfarne bagmænd skifter job fra danske BLAST til en global rolle som VP for produktudvikling i verdens største esports virksomhed EFG - ESL FACEIT Group. Nicolas Estrup to gange Emmy-nomineret for sit unikke arbejde med at udvikle esportsformater for BLAST, der kombinerer live events, broadcast-løsninger, content creation på tværs af platforme m.v. I sin nye rolle fortsætter han dette arbejde med at sammenkoble esport med de nyeste teknologier for involvering og underholdning.

Estrup var blandt de første ansatte i danske RFSH, som i dag hedder BLAST, der ud over at afvikle store events som BLAST Pro Series, nu BLAST Premier, også en overgang ejede og opbyggede det danske Counter Strike hold Astralis. Dermed går han fra BLAST med 150 medarbejdere til 1500 nye kolleger i verdens største e-sportsarrangør, EFG – ESL FaceIt Group.

I et opslag på de sociale medier understreger Estrup den fantastiske udvikling, BLAST har været igennem, og at skiftet først og fremmest skyldes ønsket om personlig vækst og nye udfordringer – og at han fortsat føler sig “forpligtet til at løfte esports- og underholdningslandskabet”.

Sebastian Weishaar, præsident for EFG udtaler: "Vi er virkelig glade for at byde Nicolas velkommen til EFG. Nicolas er en erfaren professionel, der har sort bælte i esports-arenaen. Hans ekspertise og passion gør ham til en uvurderlig tilføjelse til vores esportsteam, og vi er ivrige efter at komme videre og nå nye spændende milepæle sammen."

For yderligere kommentarer eller interview kontakt ekstern PR Kirsten Dinesen, kirsten.dinesen@frontpage.dk, Mobil 22170339