.

Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.
  Den 13. januar 2011
Ny public affairs-manager i Burson-Marsteller
Det globale kommunikations- og public affairs-bureau Burson-Marsteller har pr. 1. januar 2011 ansat Janus Lodahl som public affairs-manager. Janus kommer fra en stilling i Fødevarestyrelsen, hvor han i flere år har arbejdet med fødevarelovgivning, styring af kontrolindsatsen og udvikling af fødevarekontrollen, senest tre år som souschef i Fødevareregion Øst. Janus Lodahl er uddannet jurist og har også tidligere arbejdet hos Dansk Industri.

Ansættelsen sker som led i en udvidelse af Burson-Mastellers public affairs-kompetencer og som reaktion på en stigende efterspørgsel efter kvalificeret rådgivning i strategisk interessevaretagelse og politisk kommunikation. Samtidig tilføres Burson-Marsteller en stærk kompetence inden for fødevareområdet.

”Flere virksomheder har fået øjnene op for mulighederne i systematisk og kompetent public affairs-arbejde. Der er indflydelse at få og penge at tjene for de virksomheder, der er i stand til at blive en troværdig og kompetent samarbejdspartner for de forskellige aktører i beslutningsprocesserne. Samtidig mærker vi i stigende grad, at vore kunder forventer stærke spidskompetencer og samtidig efterspørger integrerede ydelser, hvor de forskellige specialer inden for kommunikation, ledelse, strategi og PA spiller sammen. Ansættelsen af Janus skal ses i dette lys, og jeg er overbevist om, at vores kunder og samarbejdspartnere vil drage stor nytte af Janus’ erfaringer med håndtering af de danske beslutningsprocesser og hans store indsigt i offentlige myndigheders vilkår og tankesæt – ikke mindst på fødevareområdet,” siger Kim Larsen, direktør i Burson-Marsteller.

For mere information kontakt venligst:
Direktør Kim Larsen
Burson-Marsteller
tlf. 3332 7878

Om Burson-Marsteller
Med 137 kontorer i 96 lande på seks kontinenter er Burson-Marsteller en af verdens største Public Relations og Public Affairs-virksomheder. I Danmark har vi 20 medarbejdere, som mestrer de fleste kommunikations- og PR-specialer, men særligt stærke er vi inden for public affairs, krisehåndtering, forandrings- og virksomhedskommunikation samt medierelationer.Burson-Marsteller arbejder målrettet på at være de foretrukne rådgivere, når virksomheder eller private og offentlige organisationer ønsker hjælp til at få den opmærksomhed, det omdømme og den indflydelse, de fortjener.

Burson-Marsteller er en del af den globale WPP-gruppe, som omfatter mange af de mest kendte reklame-, medie-, PR- og analysebureauer. Se mere på www.burson-marsteller.dk eller www.burson-marsteller.com.