.

Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.
  Den 21. februar 2011
Elgiganten udfordrer Amazon
Elgigantens største varehus ligger på nettet og med relanceringen af Elgigantens online varehus udfordrer kæden internationale netgiganter som Amazon.com.

- Sidste år fordoblede vi netsalget, og der er ingen tvivl om, at vi også kommer til at se en stærk vækst på nettet fremover. Så nu har vi investeret i en netbutik, som skal kunne måle sig med de bedste i verden. For kombinationen af vores 28 fysiske varehuse og vores nye, store onlinevarehus giver kunderne endnu bedre mulighed for at handle som de vil. For Elgiganten betyder det desuden, at vi står stærkt i konkurrence med de internationale kæder, siger Jesper Boysen, adm. direktør i Elgiganten A/S.

Køber mere på nettet
Danskerne er det folk i Norden, der handler mest på nettet og vi handler stadig mere i udenlandske webbutikker viser en undersøgelse fra DIBS Payment Services. I 2010 handlede halvdelen af danskerne således på udenlandske websites en eller flere gange, mens det i 2009 kun gjaldt for tredje.

Den trend sidder Elgiganten ikke overhørig, så derfor har Elgiganten lanceret en ny onlineshop, der skal give de eksisterende kunder en bedre shoppingoplevelse, og samtidig tilbyde teknologi og løsninger som skal tage op konkurrencen med de største aktører på markedet for nethandel, såsom Amazon.com.

- Bedre søgemuligheder, produktsammenligninger samt mulighed for kunderne til at anmelde produkter og dele på sociale platforme, er blandt de nye tilbud i butikken. Med det vil Elgiganten give både kvinder og mænd det de søger efter ved handel på nettet.

For undersøgelsen fra DIBS viser, at mens mænd er mere prisfølsomme og benytter sig af muligheden for at sammenligne priser, så foretrækker kvinderne e-butikker, der anbefales af venner eller har fysiske butikker. Men både mænd og kvinder e-handler i høj grad, fordi det er nemt.

- Dagens kunder vil have interaktive løsninger kombineret med muligheder, der giver dem en merværdi. De ønsker ofte mere end bare at købe et produkt. Og de krav kommer vi med det nye onlinevarehus et meget stort skridt nærmere på at indfri. Men der bliver selvfølgelig tale om en stadig udvikling af onlinevarehuset, så vi ikke bare er billigst, men også er bedst, siger Jesper Boysen.FAKTA:
  • I december 2010 havde Elkjøp Nordics nordiske netbutikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland otte millioner unikke besøgende.
  • 85 % af de danske e-forbrugere fortsat at fastholde eller øge onlineforbruget i løbet af de næste 12 måneder.
  • Elektronik er den kategori det omsættes næst mest for på nettet – kun rejser er større.
For yderligere information eller billeder, kontakt:
Jesper Boysen, adm.dir. Elgiganten AS, +45 26 82 40 10, jesper.boysen@giganten.dk

Om Elgiganten
Elgiganten er Danmarks største elektronik- og hvidevarekæde med 30 varehuse fordelt over hele landet. Elgigantens omkring 1.000 ansatte arbejder hver dag på at sikre danskerne god service, høj kvalitet og Danmarks laveste priser på elektronik og hvidevarer. Dørene til den første butik blev slået op i 1996. Elgiganten har planer om at åbne otte nye varehuse i løbet af de næste fem år.