.

Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.
McDonald’s åbner restaurant i Ringsted
Borgerne i Ringsted kan godt begynde at glæde sig. Den 16. december slår McDonald’s Danmark nemlig dørene op til en helt ny restaurant i Ringsted. Den nye restaurant på knap 600 kvadratmeter bliver McDonald’s Danmarks 84. restaurant, og restaurantens kommende 50 medarbejdere vil blive en del af burgerkæden, som i dag beskæftiger over 4.000 medarbejdere i Danmark.

Ringsted, mandag den 29. august 2011 – En ny McDonald’s restaurant slår i december dørene op for borgerne i Ringsted og bliver nummer 84 i rækken af McDonald’s restauranter i Danmark. Åbningen af en restaurant i Ringsted har længe været et ønske blandt borgerne i byen. McDonald’s Danmarks adm. direktør, Stephen Shillington, glæder sig over, at et længe ventet ønske endelig er blevet opfyldt, og at restauranten i december kan byde både nye gæster, men også nye medarbejdere fra lokalområdet velkommen.

”Vi har arbejdet længe for at åbne en restaurant i Ringsted og har haft en meget positiv dialog med Ringsted kommune. Derfor er jeg rigtig glad for endelig at kunne byde borgerne i Ringsted inden for i en ny restaurant til december. Ringsted har rigtig meget spændende at byde på, og vi glæder os til at blive en del af erhvervslivet i byen. Det er selvfølgelig vores forventning, at restauranten kan bidrage positivt til byens udvikling og trække gæster til fra det øvrige Sjælland”, siger Stephen Shillington, som er adm. direktør i McDonald’s Danmark.

Åbningen af den nye restaurant er et led i McDonald’s Danmarks planer om at øge antallet af restauranter i Danmark de kommende år. Desuden er mange af landets restauranter i gang med en større ombygning for at opnå et lettere visuelt udtryk, ligesom åbningstiderne for nyligt er blevet udvidet i en lang række restauranter landet over. Restauranten i Ringsted kommer til at ligge i Premier Outlets Centeret tæt på byens mange andre butikker, og med knap 600 kvadratmeter bliver der plads til mere end 200 gæster. Restauranten vil derudover have en Drive Thru, et inden- og udendørs legeland og familieparkering.

”Hvis McDonald’s fortsat skal være en succes, er det vigtigt, at vi hele tiden følger med danskernes forventninger til os, både når det drejer sig om de produkter, vi tilbyder vores gæster og oplevelsen i vores restauranter, men også når det kommer til hvor og hvornår”, siger Stephen Shillington, som glæder sig til at byde byens borgere – gæster som nye medarbejdere – velkommen i restauranten til december.

Restauranten i Ringsted åbner efter planen den 16. december 2011.

Yderligere oplysninger:
Sara Helweg-Larsen

Kommunikationsdirektør,
McDonald’s Danmark ApS
e-mail: sara.helweg@dk.mcd.com

Om McDonald’s i Danmark
Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er 83 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 75 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s beskæftiger mere end 4.000 medarbejdere og har omkring 160.000 gæster om dagen.
Følg McDonald’s på facebook.com/mcdonaldsdanmark og find flere fakta om McDonald’s på www.mcdonalds.dk.