. Pressemeddelelse: Åbne køkkener hos McDonald’s gav god dialog om madkvalitet

Klik her, hvis du ikke kan læse pressemeddelelsen.
Åbne køkkener hos McDonald’s gav god dialog
om madkvalitet

Der har været ekstra travlt i køkkenerne hos McDonald’s landet over i september, hvor gæsterne hver lørdag har kunnet komme ud og se, hvordan maden bliver til. Mange har benyttet sig af tilbuddet, og det har givet anledning til en masse gode samtaler om madens kvalitet, fortæller kommunikationsdirektør Sara Helweg-Larsen.

København, 26. september 2011 – Der har været ekstra trangt omkring køleskabe og clamshell grill på landets McDonald’s-restauranter i september. Hver lørdag har gæsterne nemlig haft mulighed for at komme med i køkkenet for at se, hvordan danskernes foretrukne fast food bliver til. Og det har været en god oplevelse for både gæsterne og McDonald’s, fortæller kommunikationsdirektør Sara Helweg-Larsen.

Download billedet
i høj opløsning

McDonald’s vil være Danmarks mest åbne restaurant. Både når det gælder åbningstider, men også når det gælder om at være åbne omkring, hvad vi serverer.  Og ude fra restauranterne hører vi, at der har været rigtig mange gode samtaler om maden, og at mange gæster er blevet positivt overraskede over madens kvalitet. Så jeg er meget tilfreds med resultatet af vores initiativ,” siger Sara Helweg-Larsen.

Der var to hovedårsager til, at restaurantkæden valgte at slå dørene op til køkkenerne: For det første var hensigten at vise, at maden består af kvalitetsråvarer, der bliver tilberedt på en professionel måde. Dernæst var det formålet at aflive nogle af de mange myter om maden.

”Utrolig mange danskere er bevidste om, hvad de spiser, og de har en holdning til vores mad. Derfor vil vi også rigtig gerne vise, hvor stort et arbejde vi lægger i at sikre en god kvalitet hver gang, for vi har ikke noget at skjule. Og vi ønsker jo, at danskerne skal vide, at de trygt og med god samvittighed kan spise hos os ,” siger Sara Helweg-Larsen.

Ud over at se, hvordan maden bliver tilberedt i restaurantens køkken, fik deltagerne på rundvisningerne også lejlighed til at kigge nærmere på råvarerne. For nogle har det været en overraskelse, at det er råvarer magen til dem, som man bruger hjemme i sit eget køkken, fortæller Sara Helweg-Larsen.

”Det beviser bare, at det var en rigtig god idé at inviterer danskerne ind i køkkenet. For det har givet os mulighed for at fortælle om vores mad. Samtidig har detogså betydet, at vi har fået indspark fra danskerne på, hvordan vi kan blive ved med at være danskernes mest besøgte restauranter,” siger Sara Helweg-Larsen.

Derfor kan det også meget vel tænkes, at der igen i fremtiden vil blive lavet lignende arrangementer hos McDonald’s. Indtil det eventuelt sker, så opfordrer Sara Helweg-Larsen danskerne til at være nysgerrige.

”Spørg os, hvis I er i tvivl om noget i forhold til kvaliteten af vores mad. Vi har intet at skjule, og vi vil meget gerne svare på jeres spørgsmål,” siger Sara Helweg-Larsen.

Og det er ikke kun i restauranterne, at man kan få svar på sine spørgsmål. Man kan også sms’e sit spørgsmål og sende det til 1277, sende en mail via McDonald’s Danmarks hjemmeside eller skrive det på McDonald’s Danmarks Facebook-side.

Yderligere oplysninger:
Sara Helweg-Larsen
Kommunikationsdirektør, McDonald’s Danmark
e-mail: sara.helweg@dk.mcd.com

Om McDonald’s i Danmark
Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er 83 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 74 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s beskæftiger mere end 4.000 medarbejdere og har omkring 160.000 gæster om dagen.
Følg McDonald’s på facebook.com/mcdonaldsdanmark og find flere fakta om McDonald’s på www.mcdonalds.dk