BIL DELTAGER I VM I KATAMARAN SEJLADS I AARHUS

I denne uge løber VM i A-klasse katamaran af stablen i Aarhus. I år er det lidt overraskende med deltagelse af bilproducenten Nissan, der har designet og bygget en katamaran i deres bil designcenter, Nissan Design America (NDA) i USA. Til at sejle båden har Nissan deres designansatte amerikaner Matt Struble. Et valg der synes naturligt, set i lyset af at Matt er amerikansk mester i A-klasse katamaran.

Det er ikke usædvanligt, at Nissans designcenter præsenterer ikke-automobile designprojekter. Nogle af de seneste projekter inkluderer bl.a. en 150-fods yacht, golfudstyr, møbler og et fly. Ifølge Nissan kan mange af de teknologier, processer og teknikker, der bruges til at skabe de ikke-automobile projekter overføres til bilproduktionen, iform af nye måder at tænke materialer, anvendelse og form, hvilket bidrager til konstant fornyelse og innovation til fremtidens Nissan blier.

”Det Nissan er rigtigt gode til, er hele tiden at forny os og tænke ’ud af boksen’. Det så vi med vores Juke, der er helt anderledes i sit stilistiske udtryk, og det ser vi med vores elbil, LEAF, og det ser vi nu på vandet med vores egen katamaran” siger Peter Hal, direktør hos Nissan Danmark. ”Vores arbejde med katamaranen er et godt eksempel på og samtidig en inspirationskilde for vores arbejde med elbiler, der jo begge er powered by nature.”

Hvis man har lyst til at opleve det sidste nye designprojekt fra Nissan Design America Center, A-klasse katamaranen, kan den opleves fra d. 13. august til den 20. i Skødstrup, Aarhus.

For yderligere information kontakt venligst:
Taina Erkkilä, Director, Communications, NISSAN NORDIC EUROPE OY, +358 (0)50 300 0409, terkkila@nissan-europe.com

ELLER

Kasper Kankelborg

Burson-Marsteller
kasper.kankelborg@bm.com

Om Nissan
Nissan Motor Co., Ltd., er, målt på volumenen, Japans næststørste bilkoncern og har hovedsæde i Yokohama i Japan, hvor de er en del af Renault-Nissan-alliancen. Nissan beskæftiger over 150.000 medarbejdere globalt, og i 2010 leverede koncernen mere end 4 millioner biler til kunderne. Nissan arbejder målrettet på at udvikle spændende og innovative produkter til alle typer af kunder, og koncernen tilbyder et stort udbud af brændstofeffektive biler med lavt emissionsniveau under navnene Nissan og Infiniti. Som pioner inden for nul-emissions-mobilitet skrev Nissan historie med introduktionen af Nissan LEAF – den første prismæssigt overkommelige, masseproducerede, komplet eldrevne bil og vinder af en række internationale priser som blandt andet Årets bil i Europa i 2011.

Hvis du ønsker flere oplysninger om vores produkter, ydelser og arbejde med bæredygtig mobilitet, er du velkommen til at besøge vores hjemmeside på adressen http://www.nissan-global.com/EN/.