Burson-Marsteller køber førende afrikansk PR-bureau

7. oktober 2011– Det globale kommunikationsbureau Burson-Marsteller har købt majoriteten af det sydafrikanske PR-bureau Arcay Communications, som er repræsenteret i mere end 50 lande i Afrika.

Arcay Communications har siden 2007 været samarbejdspartner med Burson-Marsteller, som det nu bliver en integreret del af under navnet Arcay Burson-Marsteller.

”Vores beslutning om at købe majoriteten af Arcay understreger den store betydning, det afrikanske kontinent har for vores kunder – og det giver os betydelige muligheder for at udvide vores globale forretning. Dette strategiske træk understreger vores intention om at kunne betjene vores kunder i alle dele af verden,” siger Mark Penn, global CEO for Burson-Marsteller.

Arcay Communications blev af Holmes Report kåret til det bedste bureau i Afrika i 2009, og bureauet er ikke mindst interessant på grund af kontinentets økonomiske fremgang, fortæller dets nye regionale chef.

“Det næste årti vil betyde enorm vækst for PR-branchen i Afrika, og vi er dedikerede til at udvide vores forretning på kontinentet. Arcay er det førende bureau i regionen,” siger Jeremy Galbraith, der er chef for Burson-Marsteller i EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika).

Kim Larsen, administrerende direktør, Burson-Marsteller Danmark

Mail: kim.larsen@bm.com

Om Burson-Marsteller
Burson-Marsteller blev grundlagt af journalisten Harold Burson og Bill Marsteller i USA i 1953. Helt fra starten havde de en vision om at skabe en verdensomspændende virksomhed, der kombinerer globale erfaringer med lokalt kendskab. I dag består Burson-Marsteller af 68 fuldtejede kontorer og 81 associerede virksomheder fordelt på 110 lande og seks kontinenter og en række globale og regionale practices, der sikrer, at bureauet altid kan levere rådgivning af højeste kvalitet på tværs af problemstillinger, brancher, grænser og kulturer.