Caroline Wozniacki bliver Sony Ericssons globale ansigt

København, den 6. juni 2011 - Sony Ericsson har i dag udvidet og forlænget sin aftale med verdens bedste tennisspiller, Caroline Wozniacki, så aftalen bliver global og løber frem til 2013. Den danske tennisstjerne har indtil nu været partner med Sony Ericsson i Danmark, og den aftale udvides altså nu til at omfatte hele verden, hvor Caroline Wozniacki skal være med til at markedsføre Sony Ericssons Xperia smartphones og deltage i Xperia Hot Shots webtv-programmet.

Sony Ericsson og Caroline Wozniacki udbygger dermed et samarbejde, der startede i 2007, hvor selskabet i Danmark indgik sin første sponsoraftale med den unge spiller, som gik ind i det år som nummer 237 på WTA verdensranglisten.

”Sony Ericsson har støttet mig siden 2007, og jeg er glad for at fortsætte mit partnerskab med dem. Sony Ericsson gør spændende ting for kvindetennis og giver spillerne mulighed for at deltage i forskellige underholdende aktiviteter på og uden for banen. Det er også godt for mig at have adgang til Sony Ericssons smartphone-serie Xperia, så jeg kan holde kontakten med venner og fans og holde mig underholdt, når jeg er på tour,” siger Caroline Wozniacki.

Sony Ericsson er også sponsor for WTA, Women’s Tennis Association, og et af de andre topnavne inden for kvindetennis, Maria Sharapova. Alligevel betyder det noget særligt for Sony Ericsson at udvide aftalen med Caroline Wozniacki – især for Kenneth Møller, som lavede den første sponsoraftale med Caroline tilbage i 2007, og som også er bagmanden for den nye globale aftale med Wozniacki.

”Det er fantastisk at have været med på Carolines rejse og følge hendes enorme udvikling. Vi har været med lige fra starten, og derfor er vi også ekstra stolt over den nye, udvidede aftale. Caroline er den perfekte ambassadør for os – hun er tilgængelig, på farten og altid positiv,” siger Kenneth Møller, National Account Manager for Danmark og Island hos Sony Ericsson.

Den nye globale aftale betyder, at Sony Ericsson vil kunne anvende Caroline Wozniacki i flere af selskabets tennisrelaterede aktiviteter og, at hun vil blive en integreret del af marketinginitiativerne omkring Sony Ericssons Xperia-mobilserie. Det vil blandt andet betyde tv-reklamer på udvalgte internationale markeder og en større tilstedeværelse på de sociale medie-platforme.

Derudover vil Caroline bære det officielle Sony Ericsson WTA-logo på sit ’on-court’ tøj. Desuden bliver hun også en del af Sony Ericssons webbaserede TV-program – Xperia Hot Shots – der startede i marts i år. Programmet følger seks af WTA-spillerne, når de rejser verden rundt på tour. Ved udgangen af 2011 vil den af de seks spillere, der har genereret mest support via programmets Facebook-side vinde en Sony Ericsson supportaftale. Programmet kan ses på følgende link: www.youtube.com/xperiahotshots

Caroline Wozniacki spiller i denne uge på hjemmebane i Farum i WTA-turneringen e-Boks Sony Ericsson Open, som hun i kraft af sin førsteplads på verdensranglisten er seedet til at vinde.

PRESSEKONTAKT:

Sony Ericsson Danmark og Island
Kenneth Møller, National Account Manager
kenneth.moeller@SonyEricsson.com
Mobil: +45 2844 4444
Mediebibliotek:
www.SonyEricsson.com/press

Spørgsmål vedrørende fotos:
Mikkel Andersen, Burson-Marsteller
mikkel.andersen@bm.com
Tlf. +45 2222 0707

Journalisthenvendelse vedrørende testtelefoner:
Per Raahauge, 2pr.dk
Telefon: +45 2170 7979, e-mail: se@2pr.dk

Support:
Sony Ericsson hotline +45 3331 2828 (mandag-fredag 8-18)

Om Sony Ericsson
Sony Ericsson fejrer i Oktober 2011 sit tiende år som et joint venture mellem Sony Corporation og Ericsson. Igennem årene har Sony Ericsson integreret de bedste teknologier indenfor telekommunikation med de bedste underholdningsbrugererfaringer og på den måde skabt Xperia™ – linien af de mest ”underholdende smartphones” inden for mobiltelefonindustrien. Udover sit globale hovedkvarter i London har Sony Ericsson salgs- og marketingsafdelinger i alle store regioner i verden samt produktion i Kina og produktudviklingsfaciliteter i Kina, Japan, Sverige og Silicon Valley, Californien. For mere information, besøg: www.sonyericsson.com/press.