CAZZETTE lanceres eksklusivt på Spotify

• CAZZETTE er de første kunstnere nogensinde, der indgår partnerskab med Spotify om eksklusivt at lancere deres debutalbum og dermed udnytte hele platformen til at opbygge et publikum og øge deres fanskare på lang sigt.

København, den 13. november 2012 - CAZZETTE er en svensk elektronisk dance musik duo bestående af Sebastian Furrer og Alexander Björklund. De blev dannet i sommeren 2011 og tog dance-verdenen med storm med deres officielle remix af Avicii’s “Sweet Dreams” og Swedish House Mafia’s “Save the World” samt Adele’s “Set Fire to the Rain” og Jay-Z & Kanye West’s “N***** in Paris”.

EDM-stjerner, som David Guetta, Tiësto, Thomas Gold og Martin Solveig, står i kø for at give deres støtte til den talentfulde dub house duo, som har brugt 2012 på at spille på hovedscenerne på festivaler som Ultra, Tomorrowland, Creamfields og Beyond Wonderland.

Bevæbnet med “eject” – deres kommende debutalbum med originale sange – er drengene klar til en verdensomspændende lancering eksklusivt på Spotify. Gennem et unikt univers i en app i Spotify kan fans lytte til numre, finde playlister, se videoen og følge social medie feeds.

Spotify er en magtfuld marketingplatform for kunstnere, uanset om de er etablerede eller nye,” siger Steve Savoca, Head of Content hos Spotify. ”Vi opbygger partnerskaber med kunstnere for at hjælpe dem med at nå vores massive publikum, som består af musikelskende brugere. Det gør vi ved at engagere brugere og kunstnere igennem innovative og sociale marketingkanaler og udnytte vores brede netværk af førende trendsættere”.

I løbet af i dag vil CAZZETTE lægge ”eject”s debutsingle ”Beam Me Up” samt det første af tre sæt på Spotify. Sættene vil blive promoveret med en robust marketingkampagne på alle de enheder, som Spotify ejer og driver, på tredjepartsmedier og på Spotify’s og kunstnernes egne sociale platforme. Ydereligere sæt vil blive frigivet i december og i det første kvartal af 2013.

Vi glæder os rigtig meget til at lancere i samarbejde med Spotify og nå musikfans i hele verden,” siger Sebastian og Alexander fra CAZZETTE. ”Når vi deler musikken gennem Spotify, kan vi faktisk følge med, når vores fans lytter og deler vores musik med deres venner”.

For yderligere at promovere albummet har CAZZETTE optrådt til en række liveshows i USA, der startede den 9. november 2012 på Lavo i New York. Efterfulgt vil de turnere rundt i blandt andet Boston, Chicago og Las Vegas.

CAZZETTE er ikke bundet til et større pladeselskab, men ledes af Ash Pournouri fra AT NIGHT MANAGEMENT, som var ansvarlig for Avicii’s store succes.

Spotify er en fantastisk platform, som er bygget på moderne brugeradfærd, og dermed er det en nyskabende måde at lancere kunstnere på,” siger Ash Pournouri. ”I og med at der er åbnet op for social interaktion, kan vi generere et organisk buzz, som meget hurtigt kan blive viralt.

Denne kampagne er bygget op af to kreative hold, AT NIGHT MANAGEMENT og Spotify. De har indgået et partnerskab om at finde nye måder at udvikle talent på, opbygge deres organiske fanbase og udvide værdien af musikken. Dette forstærker Spotify’s rolle som en kilde til musikopdagelse. CAZZETTE er det nyeste af det nye, og Spotify vil bringe dem frem foran millioner af brugere.

-Slut-

Gå til Cazzette Spotify app’en og lyt til musikken.

Billede i høj opløsning: https://spotify.box.com/s/twj6wcoyiwsy49m9345t

Integrering af sange online:

Playlisterne kan integreres online ved hjælp af Spotify Play Button, som gør redaktionel dækning nem og ligetil. Hvis du har brug for hjælp til at integrere sange, album eller playlister, kan du følge den udførlige guide på Spotify’s blog. Ellers er du velkommen til at tage kontakt til os, og så hjælper vi med teknisk assistance.

Kontakt
For mere information er du velkommen til at kontakte Spotify’s pressekontor på press@spotify.com

Om Spotify

Spotify er en prisvindende digital musiktjeneste, der giver dig adgang til mere end 18 millioner sange. Vores drøm er at gøre hele verdens musik tilgængelig for alle, hvor som helst og når som helst. Spotify gør det nemmere end nogensinde før at lytte til og dele musik på lovlig vis, alt imens kunstnerne får en fair behandling.

Spotify fås i dag i 15 lande: USA, Storbritannien, Sverige, Finland, Norge, Frankrig, Holland, Danmark, Tyskland, Spanien, Østrig, Schweiz, Australien, New Zealand og Belgien med over 15 millioner aktive brugere og over 4 millioner betalende abonnenter.

www.spotify.com