F-Secure er klar med næste generation it-sikkerhed – på tværs af enheder

F-Secure lancerer Safe Anywhere til it-brugernes digitale hverdag, hvor behovet for at kunne opbevare og dele indhold sikkert er stadig stigende. Safe Anywhere giver brugerne en prisbelønnet beskyttelse og en fleksibel håndtering af it-sikkerheden på tværs af deres gadgets.

København, d. 22. februar 2012 – F-Secure har udviklet endnu en løsning, der giver prisbelønnet beskyttelse og maksimal fleksibilitet til it-brugernes digitale liv. Safe Anywhere er et unikt produkt, hvor forbrugere gennem deres lokale operatører kan få fuld sikkerhed for alle deres gadgets via en enkelt kilde. Safe Anywhere er indlejret i F-Secures prisvindende beskyttelse mod virus, phishing mails og andre former for malware og cyberangreb.

“I vores digitale hverdag møder vi et stigende antal online-trusler, der truer ikke bare vores gadgets, men også sikkerheden omkring vores personlige indhold på dem. Samtidig udlever it-brugerne i dag deres digitale liv via flere forskellige enheder og med uhyre mange kontakter, hvor indhold deles, så de har brug for både tårnhøj beskyttelse og stor fleksibilitet. Safe Anywhere beskytter it-brugerens digitale liv med alle dets facetter og indhold – uanset om brugeren er på nettet med sin smartphone, sin tablet eller sin computer.” siger Michael Dahl, landechef for F-Secure.

Safe Anywhere er en del af F-Secures nye kurs for fremtidens it-sikkerhedsløsninger, der blev lanceret for nylig sammen med et nyt cloud-baseret kerneprodukt, Content Anywhere, som giver it-brugerne mulighed for at gemme, synkronisere og dele deres digitale indhold på tværs af enheder.

Hurtig integration og let salg
Safe Anywhere sælges via internet udbyderne, og for dem er integrationen af Safe Anywhere let og ligetil. Servicen kan nemt konfigureres som en del af en internet udbyders brand, og service-platformen kan integreres direkte med udbyderens CRM- og provisioneringssystem. Safe Anywhere kan sælges enkeltstående eller som en del af en større pakke.

“Jeg er rigtig glad for, at vi nu giver internet udbyderne endnu en mulighed for at tilbyde deres kunder en fleksibel helhedsløsning – skræddersyet til deres digitale behov. Safe Anywhere styrker kundetilfredsheden, men fungerer også som en platform for den næste generation af kombineret beskyttelse og sikkerhed på nettet, der bl.a. giver forældre flere muligheder for bedre kontrol,” siger Michael Dahl, landechef for F-Secure.

Safe Anywhere lanceres af F-Secure ved Mobile World Congress i Barcelona, der løber fra den 27. februar til den 1. marts. F-Secures team vil her demonstrere løsningen, samt fremvise en række andre nye services, der kan beskytte kundernes digitale liv.

F-Secure Safe Anywhere kombinerer F-Secure Protection Service for Consumers og F-Secure Mobile Security. Safe Anywhere kan benyttes til PC og Mac, samt mobilenheder, som bruger Android, iOS og Symbian. Den nye løsning er tilgængelig gennem udvalgte internet udbydere.

* F-Secure Client Security modtog for nylig AV-TESTs pris for ”Best Protection 2011” (februar 2012), og F-Secure Internet Security 2012 modtog AV-Comparatives ”Top Rated” pris (januar 2012).

For mere information kontakt venligst:
Michael Dahl
Director, F-Secure Regional Operations
Tlf.: 45 2629 8847
E-mail: michael.dahl@f-secure.com

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com