F-Secure gør det nemt at sikre alle data på smartphonen

Størstedelen af smartphone brugere bekymrer sig om deres personlige oplysninger. 94 % af de adspurgte i en stor undersøgelse siger, at det er vigtigt for dem at forhindre tabet af personligt indhold fra enheder. 82 % siger, at personligt indhold er mere værdifuldt end selve enheden. F-Secure Mobile Backup tilbyder en ubekymret vej til at beskytte det personlige indhold på smart-enheder.

København d. 8. december, 2011 – Netbanking, online shopping, billedbibliotek og indbetaling af skat. Vi klarer stadig flere dagligdagsting over smartphonen og samler dermed i stigende grad vigtige oplysninger og personligt indhold udelukkende på vores smart-enheder. Med F-Secure Mobile Backup er de personlige oplysninger altid sikrede, selv hvis enheden bliver væk, stjålet eller ødelagt, og smartphone ejerne kan nu nyde livet uden at bekymre sig om deres oplysninger. F-Secure Mobile Backup tager backup af brugerens specifikke mobile indhold som f.eks. kontaktoplysninger, SMS’er, billeder og videoer, og servicen kan dermed også gøre det lettere at skifte fra en telefon til en anden.

Unik værdiforøgende mulighed for internetoperatører
F-Secure Mobile Backup kan leveres af internetoperatører som en separat service eller som en del af en samlet pakke. Den skaber en unik platform for operatører, hvor der er grobund for et stærkere brand, større omsætningspotentiale og en øget fastholdelsesprocent.

Det er et rigtigt stærkt produkt for operatørerne, siger Michael Dahl, landechef for F-Secure: “Vores service giver operatøren mulighed for at udnytte det hurtigt voksende marked for online services, og samtidig skille sig ud med en service, der overstiger det basale sikkerhedsniveau. Vores service giver brugeren en unik oplevelse. Det er hurtigt og nemt at installere, og backup af filer foretages med et yderst simpelt og problemfrit interface”.

F-Secure Mobile Backup tilbyder en lang række værdiskabende fordele. Det kræver kun et par klik for at dele sit mobile indhold med venner og familie. Det foregår via e-mail eller gennem en indbygget integration med nogle af de mest almindelige sociale medier som f.eks. Facebook. Genopretning af særligt indhold eller ligefrem backup af alle data er også nemt og automatiseret. Genopretningsprocessen kan udføres på den samme enhed, eller backup’en kan overføres til en anden enhed, endda én med et andet styresystem. Andre vigtige elementer inkluderer ekstern tilgang til backup og endvidere forhindring af backup ved roaming for at undgå uønskede høje telefonregninger.

F-Secure Mobile Backup er en perfekt følgesvend til F-Secure’s sikkerhedsløsning til smartphones, Mobile Security 7.5.

Perfekt følgesvend til F-Secure Mobile Security
“F-Secures operatørpartnere vil nu være i stand til at tilbyde komplette end-to-end løsninger til deres mobil- abonnenter ved at kombinere Mobile Backup med den nyligt forbedrede Mobile Security 7.5 løsning. Dette giver et fantastisk boost i kundetilfredsheden og styrker brand loyaliteten”, siger Michael Dahl.

F-Secure Mobile Backup er tilgængelig for operatører som en færdigpakket løsning. F-Secure implementerer og hoster backend lagringssystemet og sørger også for provisioneringssystemet. Som en del af implementeringsprojektet udvikler F-Secure en skræddersyet slut-bruger softwarepakke til operatøren, ligeså vel som en webportal med webbrowser adgang til slutbrugerdata. Operatører vil opdage, at F-Secure Mobile Backup er bemærkelsesværdigt nemt at implementere. Det reducerer ikke blot tiden, der bruges på at installere servicen, men minimerer også behovet for at investere i hardware, projektledelse og vedligeholdelse.

Understøttende systemer
F-Secure Mobile Backup understøtter Android, Symbian, iOS og Blackberry styresystemer.

Tilgængelighed
F-Secure Mobile Backup vil først være tilgængelig hos udvalgte F-Secure operatørpartnere og derefter i 2012 igennem andre forbrugerkanaler. Yderligere information er tilgængelig på http://www.f-secure.com/en/web/operators_global/storage-services/online-backup/overview

*Ifølge en VTT Technical Research Centre of Finland undersøgelse på vegne af F-Secure. Undersøgelsen “Customer Value Analysis” blev udført i perioden maj-juni 2011 i Brasilien, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien og Sverige. I hvert land var der 500 respondenter ud af i alt 3000 respondenter i alderen 18-65 år.

For mere information kontakt venligst:
Michael Dahl
Director, Regional Operations F-Secure
Tlf.: 45 2629 8847
E-mail: michael.dahl@f-secure.com

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com