FINSK BUREAU STYRKER BURSON-MARSTELLER I NORDEN

Efter flere års tæt samarbejde er Pohjoisranta, Finlands førende PR-bureau, blevet en integreret del af den globale kommunikationsvirksomhed Burson-Marsteller, der nu kan tilbyde sine kunder et endnu stærkere team i Norden.

København, 23. januar 2012 - Den globale kommunikationsvirksomhed Burson-Marsteller overtager nu aktiemajoriteten i det finske partnerselskab Pohjoisranta, som hermed bliver en integreret del af Burson-Marstellers globale netværk. Pohjoisranta, som er Finlands førende PR-bureau, vil fremover være kendt under navnet Pohjoisranta Burson-Marsteller.

Overtagelsen af det finske bureau er en del af strategien om at kunne tilbyde det bedste netværk med de bedste løsninger i EMEA – Europa, Mellemøsten og Afrika. Samme strategi lå til grund for overtagelsen af det sydafrikanske PR-bureau  Arcay Communications i oktober 2011. Med overtagelsen af Pohjoisranta har Burson-Marsteller styrket tilstedeværelsen i Norden og kan nu tilbyde EMEA-regionens bedste og bredeste netværk. Finske Pohjoisranta passer desuden perfekt ind i Burson-Marsteller-organisationen, da begge virksomheders arbejde er grundet i stærk reputation management og en evidens-baseret tilgang. De nordiske kontorer i Burson-Marsteller arbejder allerede tæt sammen med Pohjoisranta for flere store internationale kunder.

”Vores nye kolleger er blandt de aller skarpeste rådgivere i Finland. Købet af bureauet styrker vores tilstedeværelse i Norden giver os mulighed for at tilbyde vores kunder et stærkt netværk og stærke løsninger i hele Norden. Vi har i flere år haft et godt samarbejde med vores finske kolleger, og vi glæder os til endnu flere fælles spændende projekter i de kommende år,” siger Kim Larsen, administrerende direktør, Burson-Marsteller Danmark.

Pohjoisranta blev Burson-Marstellers finske partnervirksomhed i 2006. Det var især det finske bureaus expertise i reputation management, som i sin tid åbnede for samarbejdet, samt den evidens-baserede tilgang, som de deler med Burson-Marsteller. Pohjoisrantas stærke profil understreges yderligere af at en ud af tre af Finlands 50 største virksomheder har gjort brug af deres service.

Om Burson-Marsteller

Burson-Marsteller blev grundlagt af journalisten Harold Burson og Bill Marsteller i USA i 1953. Helt fra starten havde de en vision om at skabe en verdensomspændende virksomhed, der kombinerer globale erfaringer med lokalt kendskab. I dag består Burson-Marsteller af 68 fuldtejede kontorer og 81 associerede virksomheder fordelt på 110 lande og seks kontinenter og en række globale og regionale practices, der sikrer, at bureauet altid kan levere rådgivning af højeste kvalitet på tværs af problemstillinger, brancher, grænser og kulturer.

Kim Larsen, administrerende direktør, Burson-Marsteller Danmark

Mail: kim.larsen@bm.com