Hardy Nelson bliver nordisk chef for SAP’s nye forretningsområde Database & Teknologi

SAP har netop lanceret deres nye indsatsområde Database og Teknologi (D&T) med ambitionen om at blive nummer 2 på verdensmarkedet for databaser inden 2015. Som et led i denne strategi har SAP i dag udpeget Hardy Nelson som chef for forretningsområdet D&T i Norden.

København, 21. maj

I sin nye rolle som chef skal Hardy Nelson stå i spidsen for salget af SAP og Sybases integrerede portefølje af database og teknologiløsninger på det nordiske marked. Porteføljen består bl.a. af SAP Sybase ASE og SAP Sybase SQL Anywhere for mobile applikationer, databaseplatforme som SAP HANA samt SAP Sybase IQ, som er et værktøj for datamodellering og datawarehouse og SAP NetWeaver.

Svenskfødte Hardy Nelson bliver samtidig medlem af SAP’s nordiske ledergruppe og skal lede et integreret sælgerteam i sin nye stilling, som omfatter ca.15 SAP og Sybase-ansatte.

”Vores nye forretningsområde sammenfatter på en unik måde det som virksomheder i dag savner et alternativ til: et helhedssyn på hvordan man lagrer, håndterer, analyserer og tilvejebringer data. Dette er et must for virksomheder, som vil kunne agere og reagere i real-tid og have fokus på mobilitet,” siger Hardy Nelson om sin nye rolle.

Udover sin nye position i SAP’s nordiske organisation, fortsætter Hardy Nelson som salgschef for Sybase Norden og Benelux-landene. Hardy har en baggrund indenfor it-branchen med ledende stillinger hos Symantec, SUN Microsystems og Oracle. Han har de seneste år profileret Sybase som en markedsførende virksomhed indenfor database og datamanagement, særlig med fokus på at supportere beslutningsprocesser og mobility.

For mere information, kontakt venligst:

Cathrine Thaning - PR Manager, SAP Nordics
Mobil: 0047 41 68 17 40
Email: cathrine.thaning@sap.com

Anne Faigh Rydell - Pressekontakt SAP Danmark
Burson-Marsteller
Mobil: 0045 21 53 40 09
Email: anne.rydell@bm.com

Mirva Valldeby - Markedschef Sybase Norden
Mobil: 0046 (0)73 070 12 22
Email: mirva.valldeby@sybase.com

Om SAP
SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 176.000 kunder (inklusiv kunder fra overtagelsen af Sybase) at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se: www.sap.com/denmark/index.epx

Om Sybase
Sybase er en SAP virksomhed og førende indenfor håndtering, analyse og mbolisering af forretningskritisk information. Vi driver den globale programudvikling for dataintensive branscher og har åbne løsninger, som fungerer med langt de fleste systemer, netværk og enheder. Vores teknologier bruges i en række forskellige branscher, fx indenfor finanssektoren, telekommunikation og den offetnlige sektor. For mere information se www.sybase.se og læs gerne vores blogs på blog.sybase.com. Følg os også på Twitter: @Sybase.