Mænd og kvinder passer lige dårligt på deres telefon

Selvom det stadig er flest mænd, der har en smartphone, så er kvinderne kommet stærkt med. 56 % af danske kvinder har en smartphone, mens det er 68 % af mændene. Generelt tror kvinderne, de passer bedre på deres telefon, men samlet set kommer både mænd og kvinder ud for stort set lige mange uheld med den. Det viser en ny undersøgelse fra YouGov for Sony Mobile.

København, den 13. november 2012: Umiddelbart svarer kvinder, at de passer bedre på deres smartphone; 10 % flere kvinder end mænd har et cover til deres telefon og 5 % flere kvinder svarer, at de altid opbevarer deres telefon et sted, hvor den ikke kan komme noget til. Men selv om lidt færre kvinder end mænd har ødelagt en smartphone, så er der både flere kvinder end mænd, der taber deres smartphone og faktisk dobbelt så mange kvinder end mænd, der svarer, at de ofte taber deres telefon.

Mænd har lommer, kvinder har tasker

Over halvdelen af danske mænd har deres smartphone i lommen, mens 35 % af kvinderne har den løst i deres tasker. Og hvis man kigger på, hvilke skader de dyre smartphones kommer ud for, så er mændene i en klar førerposition i at knække glasset, mens flere kvinder end mænd har måttet reparere deres telefon, efter den er blevet våd f.eks. efter brug i regnvejr.

I undersøgelsen er der også spurgt til, hvilke forbedringer danskerne ønsker sig af deres smartphones, når det kommer til bedre holdbarhed. Her ligger ridsefrit glas og bedre modstand over for stød og slag som nummer et og to over ønsker til forbedringer, mens over 50 % gerne vil have telefoner, der bedre kan tåle fugt og støv som deres anden eller tredje prioritet.

Derfor har Sony Mobile udviklet Xperia go, acro S og V, der har den højeste certificering for beskyttelse mod vand og støv og samtidig er ridseafvisende*. Seneste skud på stammen er Xperia V, der kommer på markedet i Danmark omkring den 1. December 2012. Det er en lækker smartphone, der kun er 8,5 mm tynd, men som både er vand- og støvafvisende. Samtidig har den et fedt design med markedets skarpeste HD-skærm, Sony’s bedste mobilkamera og ikke mindst en lynhurtig 4G internetforbindelse.

Fakta fra undersøgelsen:

68 % af danske mænd ejer en smartphone. Heraf har:

• 32 % et stødsikkert etui til deres smartphone
  • 27 % altid sørget for at opbevare deres smartphone et sted, hvor den ikke kan komme noget til
  • 52 % altid deres smartphone i lommen
  • 7 % deres smartphone i tasken
  • 77 % prøvet at tabe deres smartphone, heraf svarer 6 %, at det ofte sker
  • 40 % knækket glasset
  • 7 % oplevet, at deres smartphone har fået fugtskade

56 % af danske kvinder ejer en smartphone. Heraf har:

• 42 % et stødsikkert etui til deres smartphone
  • 32 % altid sørget for at opbevare deres smartphone et sted, hvor den ikke kan komme noget til
  • 16 % altid deres smartphone i lommen
  • 35 % deres smartphone i tasken
  • 79 % prøvet at tabe deres smartphone, heraf svarer 10%, at det ofte sker
  • 32 % knækket glasset
  • 11 % oplevet, at deres smartphone har fået fugtskade

Forslag til billedtekst: Din smartphone kan komme ud for lidt af hvert. Derfor kan det måske være en god ide at vælge en telefon, der kan tåle lidt mere – f.eks. en Xperia V fra Sony.

* Xperia go, acro S og V har en såkaldt IP55/57 eller IP67 rating (international standard) for beskyttelse mod støv og vand (kan ligge i mellem 15 cm til 1 meters dybde i op til 30 minutter). Dette giver alt andet lige også en mere solid konstruktion i forhold til stød, men over for stød er det svært at give garantier - ikke mindst da stød kan forekomme fra mange overflader og i mange variationer, hvor selv et lille stød kan være nok, hvis det rammer uheldigt f.eks. på skærmen.

Pressekontakt:

Sony Mobile Communications Danmark
Michael Fahlén, National Account Manager
E-mail: michael.fahlen@sonymobile.com
Mobil: +45 4071 0870

Morten Johansen, Marketing Manager
E-mail: morten.johansen@sonymobile.com
Mobil: +45 4050 0933
Mediebibliotek: www.Sonymobile.com/press

Om Sony Mobile Communications

Sony Mobile Communications er et datterselskab af Tokyo-baserede Sony Corporation, en førende global udvikler af lyd, video, spil, kommunikation, populære enheder og informationsteknologiprodukter for både forbrugere og professionelle markeder. Med sin musik, billeder, computerunderholdning og online forretningsområder er Sony unikt positioneret til at indtage rollen som den førende elektronik- og underholdningsvirksomhed i verden.

Med sin Xperia™ smartphone portfolio, tilbyder Sony Mobile Communications den bedste Sony teknologi, de bedste kvalitetsprogrammer og services, og nem forbindelse til Sonys netværk af underholdningsoplevelser. For mere information se: www.sonymobile.com