MasterCard forlænger Champions League-sponsorat

København, 13. februar 2012 – MasterCard har forlænget sin status som officiel partner til Champions League for perioden 2012-2015.

Champions League-sæsonen 2010/2011 blev fulgt af 1,1 milliarder fodboldentusiaster over hele verden. Og gennem MasterCards unikke sponsorkampagne har mennesker fra over 60 lande nemlig haft muligheden for at opleve en af årets mest spændende og populære sportsbegivenheder.

”Vi er begejstrede over at annoncere fornyelsen af MasterCards sponsorat af UEFA Champions League og er stolte over, at vi fortsat kan tilbyde uforglemmelige oplevelser til alle gennem dette samarbejde. Det sikrer, at vi fortsat kan belønne eksisterende og potentielle kunder på nye og innovative måder,” siger Javier Perez, chef for MasterCard i Europa.

I den nye sponsorperiode vil MasterCard have et fornyet fokus på fans ved at tilbyde adskillige måder, hvorpå turneringens tilhængere kan drage fordel af engagementet som sponsor. Dette strækker sig fra de unikke tilbud til kortholdere på UEFA Champions League MasterCards netbutik til mindeværdige oplevelser udviklet og leveret af MasterCard.

Gennem de seneste to år har tusinder af fans oplevet deres egne uforglemmelige øjeblikke i sportshistorien – blandt andet har forældre fået chancen for at se deres barn følge en sportsstjerne på banen eller ved at vinde eksklusiv adgang for ens barn til specielle træningssessioner op til kampdagen. Derudover forbedrede MasterCard oplevelserne yderligere ved at indgå samarbejde med andre UEFA Champions League-medsponsorer og viste samtidig styrken ved samarbejde inden for sponsorater, så fans kan drage fordel af flere sponsorere på en og samme tid.

Den eventansvarlige hos UEFA, David Taylor, er glad for forlængelsen af MasterCards sponsorat.

”Vi er meget glade for at fortsætte samarbejdet med MasterCard – et af verdens førende globale brands. MasterCards tilstedeværelse og aktive engagement har bidraget til UEFA Champions Leagues store succes og vil fortsat gøre det de næste tre sæsoner. Samtidig ønsker vi fortsat at hjælpe MasterCard med at skabe mange uforglemmelige muligheder for millioner af fans og kortholdere verden over.”

I den nye sponsorperiode vil MasterCard tilbyde større og bedre UEFA Champions League-oplevelser direkte henvendt til fans med tilhørsforhold til værtsbyerne, hvor kampene skal afholdes. Kortholdere, som bor i eller besøger disse byer rundt omkring i Europa, har mulighed for at opnå direkte adgang til den fornemste klubturnering og dermed blive en del af historieskrivningen.

Fans af UEFA Champions League opfordres i øvrigt til at holde et åbent øje med MasterCard på de sociale medier (http://www.facebook.com/witnesshistory) for nyheder, opdateringer og interessant indsigt fra eksperter og derudover at have muligheden for at vinde fantastiske præmier.

Om MasterCard
MasterCard er et globalt betalings- og teknologiselskab. Selskabet driver verdens hurtigste betalingsnetværk, som forbinder forbrugere, finansielle institutioner, handlende, regeringer og virksomheder i mere end 210 lande. MasterCards produkter og løsninger gør hverdagens handelsaktiviteter – som shopping, rejser, at drive en forretning og håndtere økonomi – nemmere, sikrere og mere effektivt for alle. Følg os på Twitter, @Mastercardnews, deltag i samtalen på bloggen The Heart of Commerce og abonnér på de seneste nyheder.

Niels Overgaard, Burson-Marsteller
Tlf. : 26139007