MasterCard introducerer MasterPass – en ny digital betalingsløsning

MasterPass giver forbrugerne en bedre og nemmere måde at betale på  - online eller i  butikkerne

For at tweete om nyheden, så kopier og indsæt http://bit.ly/XpDhd1 til dit Twitter handle med  hashtag #MasterCard og #MWCashless

Barcelona, d. 25. februar 2013 – MasterCard introducerer i dag MasterPass™ på Mobile World Congress. Det er en digital betalingsløsning, der giver forbrugerne mulighed for at betale online eller i en butik på den måde, som passer deres behov bedst - enten via et klik på fx en tablet eller kontaktløst.

“Enhver smartphone eller tablet er blevet en shopping enhed,” sagde Ed McLaughlin, chief emerging payments officer for MasterCard. ”MasterPass samler alle vores nuværende betalingsmidler, fra traditionelle plastikkort til digitale punge, og giver forbrugerne muligheden for at betale nemt og enkelt, og uanset, hvor de befinder sig.”

MasterPass er videreudviklingen af den digitale pung PayPass Wallet Services, som blev lanceret i maj 2012 og er blevet testet hos udvalgte forretninger og kortudstedere. Forbrugere i hele verden kan nu registrere sig til servicen gennem deres foretrukne banker i Australien og Canada fra udgangen af marts, og i USA og England henholdsvist i løbet af foråret og sommeren. I løbet af 2013 vil MasterPass desuden blive tilgængelig på markeder i hele verden inklusiv Sverige, Belgien, Spanien, Frankrig, Italien, Holland, Brasilien, Kina og Singapore.

MasterPass indeholder:

• MasterPass checkout services – som giver forretningsdrivende en konsistent måde at modtage elektroniske betalinger på, uanset hvor forbrugeren er. I butikkerne understøtter MasterPass betalinger med NFC, QR-koder, tags og mobilenheder som bruges i en betalingsterminal. Ved onlinekøb giver MasterPass shoppere en mulighed for en simpel check-out proces ved at fjerne behovet for at indtaste detaljerede shipping og kortinformation ved hvert indkøb.

• MasterPass-connected wallets – giver banker, forretninger og partnere muligheden for at tilbyde deres egne digitale punge. Forbrugere kan trygt gemme deres kortinformationer, adressebøger etc. i en sikker cloud. Den digitale pung er ikke begrænset til brug af MasterCard - forbrugere kan også bruge andre mærker af debit- kredit- og forudbetalte kort.

• MasterPass value added services – gør shoppeoplevelsen bedre både før, under og efter et køb. Servicen vil inkludere mere information som fx saldooplysninger og nye tilbud for forbrugeren.

”Den generation af betalingssystemer, som får mest succes, inddrager en langt større gruppe af interessenter i sit design og giver dem mulighed for at få indflydelse på brugeroplevelsen i forhold til deres forretningsbehov og hvordan dynamikken i deres industri er. MasterPass afspejler denne måde at tænke design på, og giver samtidig den gennemslagskraft, som kun et globalt netværk kan levere,” siger Patricia Hewitt, direktør for rådgivningsservice for debitkort i Mercator Advisory Group.

Svenske banker støtter MasterPass

Siden introduktionen af PayPass Wallet Services i maj 2012 har forretninger og finansielle institutioner i hele verden støttet MasterCard og deres digitale betalingsstrategi. Med dagens annoncering er følgende forretninger, kortudstedere og partnere med til at lancere MasterPass:

• Finansielle institutioner: EnterCard, Handelsbanken, SEB Kort, Swedbank, BBVA Bank, BMO, BNLPOSitivity, BNL Italy, BNP Paribas Fortis Belgium, Banco Sabadell, Banco Santander, Banca Sella, Citi, Commonwealth Bank, Deutsche Bank Italy, European Merchant Services, EURO 6000, Fifth Third, International Caard Services Netherlands, Intesa Sanpaolo, Lake Trust Credit Union, ME Bank, NAB, Santander, SIA, TMG Financial Services, UniCredit og Westpac.

• Forretninger: AHL, American Airlines, Argos, Boots, Grocery Gateway, Harvey Norman, Hikingboots.com, JB Hi-Fi, LogiTRAVEL, Mediamarket Spa Italy, MLB Advanced Media, Park Avenue Coffee, Roses Only Group, Runningshoes.com, Vodafone Italy og Wintercheck Factory. Udover disse bliver MasterPass også tilgængelig i mere end 5900 forretninger gennem samarbejdet med Payment Service Provides (PSPs) og betalingsservices verden over.

• Teknologiske partnere: Adyen, Buckaroo, CQR, Cardinal Commerce, Cart32, CO-OP Financial Services, DataCash, Demandware, ICBA Bancard inc., Merchant Warrior, mFoundry, Moneris, OPENTECH.com, Paycorp Holdings, PSCU, Reply, Sage Pay, SIA, The Members Group, Usablenet og VeriFone Systems, Inc.

“Vi forstår den strategiske vigtighed af at opnå global konvergens i modtagelse, sikkerhed og enkelhed igennem alle kanaler – også de digitale. MasterPass giver os mulighed for at tilbyde vores kunder, kortholdere og forretninger en øjeblikkelig konkurrencedygtig løsning til e-handel, og et godt fundament for nye oplevelser i butikken. I Santander deler vi MasterCard’s vision for fremtiden for digitale betalinger og en verden uden kontanter, og vi ser frem til at udvide fordelene af MasterPass til flere af de markeder som vi opererer på, med en global udrulning i den nærmeste fremtid,” siger Javier Herraiz, global CEO for innovation hos Santander Cards.

Se alle nyheder fra MasterCard på Mobile World Congress i vores digitale pressekit og følg os på @MasterCardNews #MWCashless #MAMobileSymp for at deltage i samtalen.

For mere information, kontakt venligst:

Anne Rydell
Pressekontakt for MasterCard Danmark
T: +45 2153 4009
E:
anne.rydell@bm.com

Om MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com er et globalt betalings- og teknologiselskab. Vi driver verdens hurtigste betalingshåndteringsnetværk, som forbinder forbrugere, finansielle institutioner, handlende, regeringer og forretninger i mere end 210 lande. MasterCards produkter og løsninger gør hverdagens handelsaktiviteter  - som shopping, rejser, at drive forretning og administrere økonomi – nemmere, mere sikkert og effektivt for alle. Følg os på Twitter @MasterCardNews, deltag i diskussionen på Cashless Conversations Blog og abonnér på de seneste nyheder.