Ny version af prisbelønnet software sikrer online liv uden bekymringer

Danskerne udsættes dagligt for it-angreb med bl.a. vira, phishing mails og bank trojanere, og udviklingen i it-trusler sker i et voldsomt tempo. Som svar lancerer F-Secure en ny version af deres kerneprodukt, og med Internet Security 2013 får brugerne komplet beskyttelse af computer og personlige data samt endnu større sikkerhed, når de surfer, går på netbank og shopper online.

København, d. 13. september 2012 – F-Secure lancerer i dag en ny, opdateret version af deres kerneprodukt til PC, F-Secure Internet Security 2013, som giver brugerne den bedste beskyttelse* af deres computere og online identitet, når de er på internettet. F-Secures tidligere versioner af Internet Security er prisbelønnet af førende, anerkendte it-analytikere, bl.a. AV-TEST og AV-Comparatives. Med den nye version fortsætter F-Secure mere end 20 års udvikling og salg af den bedste internetbeskyttelse til kunder verden over.

”Vores mål er at tilbyde vores kunder den sikreste onlineoplevelse, og derfor arbejder vi konstant på at tilføje nye funktioner til F-Secure Internet Security. It-brugerne udsættes dagligt for angreb med bl.a. vira, ransomware, bank trojanere og andre skadelige programmer, hvilket bl.a. vores Threat Report** viser, og der er ingen tegn på, at denne udvikling sætter farten ned – tværtimod. Vi har derfor et stort ansvar for at udvikle vores produkter, så de er på forkant med trusselsbilledet og sikrer forbrugerne en ultimativ beskyttelse, og det arbejde anerkendes F-Secure løbende for, hvilket vi er meget stolte af”, siger Michael Dahl, landechef for F-Secure.

Sikker netbank, nydesignet firewall, Google Chrome og Windows 8 support
Blandt centrale forbedringer understøtter F-Secure Internet Security 2013 nu alle gængse internetbrowsere, inklusiv Google Chrome. En nydesignet firewall indeholder ekstra filtre og fungerer uden problemer i både private og offentlige netværk. F-Secures opdaterede beskyttelsesteknologi sikrer den bedste beskyttelse og den hurtigste reaktion på alle trusler, og den nye version vil også understøtte det kommende Windows 8 styresystem.

Brugere af F-Secure Internet Security vil gennem året også automatisk modtage opdateringer med nye fordelagtige egenskaber, for eksempel den kommende bankfunktion, der vil gøre brugen af netbank mere sikker og forbedre beskyttelsen mod ukendte bank trojanere.

F-Secure Internet Security 2013 anvender et bredt udsnit af sofistikerede teknologier til at bekæmpe de komplekse trusler fra malware – samtidig med at påvirkningen af computerens hukommelse og præstationsevne holdes på et minimum. Løsningen giver en fuldstændig beskyttelse af både computer og personligt indhold:

• Øjeblikkelig beskyttelse mod alle trusler
  • Surfing, bankforretning og shopping online uden bekymringer
  • Beskytter din identitet, når du er online
  • Blokerer spam og phishing mails
  • Beskytter dine børn, når de er online
  • Online chat eller telefonisk support
  • Windows 8 support

F-Secure lancerer samtidig en ny version af det prisbelønnede*** F-Secure Mobile Security med en fuldstændig fornyet og nem brugeroplevelse for Android-brugere. Forbrugere kan også købe F-Secure Mobile Security og F-Secure Internet Security 2013 som en pakkeløsning til at beskytte computere, smartphones og tablets på én gang.

Andre produkter i F-Secures sikkerhedsportefølje er F-Secure Anti-Virus og F-Secure Anti-Virus til Mac.

Forhandlere
F-Secure Internet Security 2013 http://www.f-secure.com/en/web/home_global/internet-security og F-Secure Mobile Security http://www.f-secure.com/en/web/home_global/mobile-security kan købes hos F- Secure forhandlere, blandt andre alle Elgiganten butikker eller i F-Secures eStore.

F-Secure tilbyder alle eksisterende brugere af F-Secure Internet Security muligheden for gratis at opgradere til den nyeste version på www.f-secure.com/downloads. Den nuværende F-Secure Mobile Security vil automatisk blive opdateret til den nyeste version.

Mere information om F-Secures produkter kan findes her www.f-secure.com.

* F-Secure Client Security blev i februar belønnet med AV-TEST’s “Best Protection 2011” (februar 2012). F-Secure Internet Security baserer sig på samme teknologi som F-Secure Client Security. Samtidig fik F-Secure Internet Security 2012 AV-Comparatives “Top Rated” udmærkelse i januar 2012 www.av-comparatives.org
** F-Secure Threat Report H1 2012: http://www.f-secure.com/en/web/labs_global/

*** F-Secure Mobile Security blev i marts 2012 anerkendt for sine fremragende præstationer i AV-TEST’s Android Mobile anti-malware test, som testede 41 produkter. www.av-test.org

For mere information, kontakt venligst:
Michael Dahl
Director, F-Secure Regional Operations
michael.dahl@f-secure.com
+ 45 2629 8847

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com