Nyt SE og HØR lover mere paparazzi og flere kendis-afsløringer

Mere paparazzi, flere skarpe afsløringer og et nyt eksklusivt samarbejde med Casper Christensen er hovedingredienserne i det nye SE og HØR, som kommer på gaden i morgen. De såkaldt seriøse medier flyder over med kendisstof, men SE og HØRs journalistiske oprustning skal give dem baghjul. Kun hos os får man den ægte sladdervare, siger chefredaktøren.

København, 25. januar 2012 – Danskerne elsker hårdtslående og afslørende nyheder om de kendte og kongelige, og dem kommer der nu endnu flere af i landets største sladderblad SE og HØR. Fra i denne uge vil der være flere paparazzisider, der bringer danskerne helt tæt på de kendte, og samtidig vil bladets særlige korps af graverjournalister fremover levere endnu flere afsløringer, der også fortæller alt det, kendisserne helst vil skjule. Alt sammen vil være pakket ind i et nyt og mere friskt layout.

SE og HØR skærper den journalistiske profil, fordi de andre medier har smidt de fine fornemmelser og i stigende grad beskæftiger sig med sladder, forklarer chefredaktør Kim Henningsen. Han peger på, at selv de store dagblade og deres hjemmesider bugner med kendis- og sladderstof – og det er ofte historier, som oprindeligt stammer fra SE og HØR.

”Danskerne elsker at følge med i de kendtes liv på godt og ondt. Det har de såkaldt seriøse medier også opdaget, og derfor kopierer de flere og flere af vores historier. Men SE og HØR er den ægte vare, og med den her journalistiske oprustning understreger vi vores position som Danmarks eneste seriøse sladderblad, ” siger Kim Henningsen.

Chefredaktøren understreger, at der ikke bliver tale om en ny journalistisk linje:

”Vi vil fortsat stå for en fair linje og behandle de kendte seriøst. Vi vil blive ved med at dække kendissernes succeser, men også bruge endnu flere kræfter på at finde og skrive de historier, der gemmer sig bag pressemeddelelserne og de brede smil,” siger han.

Casper Christensen skal drille de kendte

Samtidig har SE og HØR og Danmarks favoritkomiker, Casper Christensen, efter flere års krig på ord sluttet fred og indgået en samarbejdsaftale. Fremover vil kongen af dansk comedy og hans team af komikere fra FunnyHaHa hver uge riste de kendte i et helt nyt element i bladet kaldet ’Satirepolitiet’. Chefredaktøren glæder sig over samarbejdet.

”Jeg er enormt stolt over samarbejdet med en af Danmarks største og mest populære kendisser og resten af hans team. Casper er både skarp, sjov og går altid til grænsen, så også på den måde er vi et godt match” siger Kim Henningsen.

Med det nye SE og HØR er det også farvel til billeder af kedelige mænd, der går til premiere med morgenhår. I stedet skruer bladet fremover op for kjoler, rød løber og læbestift og fokuserer mere på kvindelig glamour. SE og HØR vil også gå mere i kødet på ‘reality-Danmark’ og fortælle danskerne, hvad der sker, når kameraerne slukker.

For mere information, kontakt

Kim Henningsen
Chefredaktør SE og HØR

Fakta om det nye SE og HØR

• Ny specialsektion med fokus på hårde afsløringer og afslørende billeder
  • Øget fokus på reality-TV, hvor SE og HØR går bagom kameraet
  • Ugentlig kommentar fra ’Satirepolitiet’ med Casper Christensen og FunnyHaHa
  • Mere fokus på glamour om danske og udenlandske kendte
  • Et nyt og moderne layout

Vedhæftet pressemeddelelsen er billeder af det nye SE og HØR og de vigtigste historier.

Fakta om SE og HØR

• SE og HØR er Danmarks mest læste ugeblad med 676.000 læsere hver uge
  • Oplagstal: 150.000
  • SE og HØR beskæftiger ca. 35 fastansatte journalister, fotografer og layoutere samt en stribe freelancere